24 czerwca 2014

Przepisy na domowe przetwory


 PRZETWORY Z OWOCÓW

Dżemy, konfitury

Dżem brzoskwiniowy
Dżem czereśniowy
Dżem wiśniowy
Dżem truskawkowy I
Dżem truskawkowy II
Dżem morelowy
Dżem dyniowo-jabłkowy
Dżem z czerwonej porzeczki
Dżem z truskawek i jagód
Dżem mirabelkowy
Frużelina truskawkowa
Galaretka (dżem) z czarnej porzeczki
Galaretka z czerwonej porzeczki 
Jabłka do szarlotki na zimę
Konfitura wiśniowa
Konfitura z mandarynek
Powidła śliwkowe
Prażone jabłka

Kompoty

Kompot agrestowy
Kompot wiśniowy
Kompot czereśniowy
Kompot śliwkowy
Kompot mirabelkowy
Kompot z czarnych porzeczek
Kompot truskawkowy
Kompot winogronowy

Owoce w zalewie / syropie

Borówki w cukrze
Maliny w cukrze
Maliny w syropie
Truskawki w cukrze
Gruszki w słodkiej zalewie
Czarne porzeczki w cukrze na przeziębienie
Brzoskwinie w syropie
Morele w syropie
Wiśnie w syropie
Wiśnie z nalewki
Śliwki w słodkiej zalewie

Soki

Sok malinowy 
Sok wiśniowy
Sok winogronowy
Sok z czarnej porzeczki
Sok z czerwonej porzeczki
Sok truskawkowy

PRZETWORY Z WARZYW

Sałatki:

Buraczki z papryką
Buraczki z chrzanem
Sałatka z czerwonej kapusty
Sałatka z cukinii i papryki
Sałatka ogórkowa z papryką i kurkumą
Sałatka pieczarkowo-paprykowa
Sałatka szwedzka
Sałatka z kalafiorem, papryką i ogórkiem
Mizeria na zimę

Warzywa w marynatach / zalewach

Buraczki w zalewie octowej (całe)
Botwinka pasteryzowana
Fasolka szparagowa do słoików
Kiszony kalafior
Ogórki korniszone (konserwowe) I
Ogórki korniszone (konserwowe) II
Ogórki korniszone z miodem
Ogórki kiszone
Ogórki kiszone z chilli
Ogórki małosolne
Ogórki kanapkowe słodko-kwaśne
Papryka konserwowa 
Papryka konserwowa z miodem

Warzywa na słodko

Dżem z cukinii I
Dżem z cukinii II
Dżem z dyni
Dżem dyniowo-jabłkowy
Cukinia a'la ananas
Cukinia waniliowa

Inne

Keczup z cukinii
Leczo z cukinii
Przecier pomidorowy szybki
Puree z dyni

PRZETWORY Z GRZYBÓW

Grzyby leśne suszone
Marynowane grzyby
Turki marynowane

PRZETWORY Z ZIÓŁ

Syrop miętowy
Syrop z kwiatów z dzikiego bzu
Konfitura z płatków róży

9 komentarzy:

  1. Jesteś WSPANIAŁA, bardzo dziękuję, będę korzystać, bo w wakacje znajdę więcej czasu, a do Ciebie mam wyjątkowe zaufanie- dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że choć jeden przepis się przyda :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Ale masz dużo przepisów na przetwory!!! Jestem pod wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Na bieżąco będę dodawać nowe przetwory, bo już kilka nowych mam :)

      Usuń
  3. Ileż tutaj bogactwa!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. super, tyle przepisów, zabieram się za przeglądanie, bo chciałabym spróbowac czegoś nowego, mąż zrobił mi spiżarkę, ja w dajarze kupiłam ładne słoiczki wiec czas zabierać sie do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do tej listy dorzuciłabym jeszcze takie owoce w syropie: https://eterno.pl/pl/product/cytrynki-z-rumem.htm

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam,
    Ja mam pytanie jak potem przechowywać takie przetwory? Mogą stać w kuchni w szafce czy lepiej w piwnicy?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piwnica zdecydowanie lepsza, ale jesli ktos nie ma piwnicy to w kuchnnej szafce powinny przetrwac. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!