25 czerwca 2014

Strucla drożdżowa z serem i jagodami

To moja pierwsza drożdżowa strucla. Wyszła przepyszna - w sam raz do kawy lub kakao :)


Składniki:

Ciasto:
2 i 1/2 szklanki mąki
1 jajko
25 g świeżych drożdży
3/4 szklanki ciepłego mleka
8 łyżek cukru
1/4 szklanki rozpuszczonego masła
szczypta soli
olejek cytrynowy

Ser:
350-400 g twarożku (u mnie z wiaderka)
1 żółtko
3 łyżki cukru
olejek cytrynowy
1 czubata łyżka masła

Kruszonka:
1 łyżka masła
1 łyżka cukru
2 łyżki mąki

Dodatkowo:
3-4 łyżki jagód (borówek)

Sposób wykonania:

1. W ciepłym mleku rozpuszczamy drożdże, odstawiamy do wyrośnięcia.
2. W misce mieszamy mąkę, cukier, jajko, szczyptę soli i olejek cytrynowy, dodajemy wyrośnięty rozczyn, rozpuszczone masło i zagniatamy gładkie elastyczne ciasto. Jeśli ciasto jest zbyt luźne, należy dodać mąki. Odstawiamy, by podwoiło swoją objętość.
3. Ser mieszamy z żółtkiem, cukrem, olejkiem i rozpuszczonym masłem na gadką masę.
4. Wyrośnięte ciasto rozwałkowujemy mniej więcej na grubość 1-2 cm, smarujemy serem, posypujemy borówkami i zwijamy w ciasny rulon. Przekrawamy na pół, wykładamy oba strucle na małą blaszkę i nacinamy w środku do połowy głębokości ciasta. Odstawiamy na 20-30 minut do wyrośnięcia.
5. W międzyczasie łączymy składniki kruszonki.
6. Posypujemy kruszonką.
7. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 st. C przez 35 minut.
8. Po upieczeniu studzimy na kratce.

Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. Jeszcze nigdy nie robiłam strucli- zawsze mam stracha,że coś pójdzie nie tak, ale patrząc na taki przysmak, nabieram ochoty, może wykombinuję taką:)

    OdpowiedzUsuń
  2. CUDOWNA !!! moize sie dzis skusze??

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!