23 czerwca 2014

Frużelina truskawkowa

To moje pierwsze przetwory tego typu. Nigdy wcześniej ich nie robiłam. Wyszły pyszne, będą w sam raz do wszelkich naleśników, placuszków czy gofrów zimą.


Składniki:

1 kg truskawek
1 szklanka cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
1 łyżeczka kwasku cytrynowego (lub sok z połowy cytryny)
400 ml wody
5 płaskich łyżek mąki ziemniaczanej + 50 ml wody do rozpuszczenia

Sposób przygotowania:

1. Truskawki odszypułkować, umyć, pokroić w grube plastry lub ćwiartki.
2. W garnku umieścić truskawki, dodać oba cukry, wodę i kwasek cytrynowy. Zagotować.
3. W misce wymieszać 50 ml wody z mąką ziemniaczaną i wlać do gotujących się truskawek. Gotować do zgęstnienia.
4. Frużelinę przełożyć do słoiczków, zakręcić i pasteryzować przez 5 minut.

Smacznego!!!

5 komentarzy:

  1. Mmm pychota :)

    Zapraszam do mnie na kotleciki z kalafiora!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam!:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Truskawki to jest to co lubię!! Przepis do wykorzystania

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam czy można ją zrobić z wiśni ? Pozdrawiam.Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, dałabym osobiście troszkę więcej cukru bo wiśnie są kwaśne :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Bardzo fobra wyprobowalam jedna porcje i napewno zrobie jeszcze!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!