17 września 2012

Papryka konserwowa z miodem

To moja ulubiona wersja papryki konserwowej. Jest przepyszna, a przepis mam od mamy.


Składniki:

papryka (może być różnokolorowa)

Zalewa:
4 szklanki wody
1 szklanka octu 10%
5 łyżek miodu
1 łyżka soli
3/4 szklanki cukru

Przyprawy na każdy słoik:
1-2 ząbki czosnku
1 mały listek laurowy
2 goździki (opcjonalnie)
2 ziela angielskie
2-3 ziarnka pieprzu
troszkę ziaren gorczycy
1 łyżeczka oleju


Sposób przygotowania:

1. Paprykę myjemy, oczyszczamy z pestek, kroimy wzdłuż. Tak przygotowaną paprykę ciasno układamy w umytych słoikach z przyprawami.
2. Gotujemy składniki zalewy.
3. Gorącą zalewą zalewamy paprykę, zakręcamy słoiki i pasteryzujemy 10-15 minut.

Smacznego :)

28 komentarzy:

  1. Nie przepadam za przetworami na occie, czy ten miód trochę łagodzi ten octowy posmak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdecydowanie łagodzi, naprawdę smakuje świetnie!

      Usuń
  2. Z miodem jeszcze nigdy nie próbowałam ale otwarta jestem na kazdą nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepszy będzie miód pszczeli prosto z polskiej pasieki.
    I właśnie jaki miód do tej potrawy, czy ostry gryczany? Czy może delikatny wielokwiat z wiosny? Nasze polskie miody mają różne smaki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dodaję polski miód od znajomego mojego taty. Ten, którego akurat użyłam był wielkokwiatowy.

      Usuń
  4. Zrobiłam w tym roku bardzo podobnie (bez goździków i gorczycy) i znowu wybieram się na targ po nową porcję papryki bo zasmakowała mi bardzo.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też moja ulubiona papryka konserwowa, choć w tym roku nie robię, bo w zeszłym zrobiłam bardzo dużo i jeszcze mam :)

      Usuń
  5. Wypróbowałam przepis-papryka...przepyszna:)Miód przyjemnie łagodzi ocet.Dziękuję za przepis i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że papryka przypadła do gustu. Pozdrawiam!

      Usuń
  6. ja też uwielbiam tak robioną paprykę, najlepsza, pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Własnie z Kasią robimy marynatkę wedle tego przepisu i dodajemy miód ze Wzgórz Strzelińskich z Nowolesia, świeżo wyżęty z pasieki... Miód jest tak aromatyczny ,że zapach roznosi się po całej chałupie. Mamy nadzieję że papryczka będzie też aromatyczna.Dzięki za propozycję przyrządzenia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za wspaniały przepis !!!! Genialnie smakuje zrobiłam najpierw 3 słoiczki na próbę. Otworzyliśmy i już sobie nie wyobrażam innego przepisu na paprykę PYCHA:)
    Polecam wszystkim !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy! To także i moja ulubiona papryka :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. moja tez najbardziej ulubiona -pycha,ale jeśli wcześniej paprykę sparzysz, więcej wejdzie do słoika :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. czy należy słoiki przekręcić go góry dnem?

    OdpowiedzUsuń
  11. ile kg papryki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na taką ilość zalewy to to 1 kg. Choć tak naprawdę duże zależy ile napakuje się papryki do słoików.

      Usuń
  12. Czy sól dajemy zwykłą, czy kamienną?

    OdpowiedzUsuń
  13. Najlepsza papryka. Polecam, po prostu mniam :-).

    OdpowiedzUsuń
  14. Zalecam zmniejszyć ilość octu do 3/4 szklanki lub wybrać ocet o mniejszym stężeniu np. 6%. Papryka na pewno będzie smaczniejsza. Ja tak robiłem dotychczas z grzybami marynowanymi. Smacznego

    OdpowiedzUsuń
  15. Robiłam w ubiegłym roku,w tym roku powtórka,najsmaczniejsza jaką jadłam,dziękuję za przepis i nie trzeba zmniejszać octu,jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam tak ale zamiast papryki dałam ogórki w plasterkach (brakło mi papryki a zostało mi zalewy)i kawałeczek papryczki chili-moim gościom smakowało i to bardzo. Dziękuję za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, też robię ogórki z miodem, ale całe, nie w plasterkach

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!