10 września 2011

Słodko-kwaśne ogórki kanapkowe

Ogóreczki robiłam już grubo ponad miesiąc temu, ale dopiero niedawno otworzyłam jeden słoik. Są przepyszne, w sam raz na kanapkę lub przekąskę do pracy. 


Składniki:

2 kg dużych gruntowych ogórków 
2 świeże czerwone papryki 
kilka ząbków czosnku 
1 mała  wiązka świeżego koperku 
1 szklanka soli
9 szklanek wody

Zalewa:
3 szklanki wody 
2,5 szklanki octu 10% 
3 szklanki cukru
1 łyżeczka ziela angielskiego 
2 łyżeczki gorczycy 
2 liście laurowe 
szczypta pieprzu 
2 duże cebule 
2 łyżeczki kurkumy

Sposób przygotowania:

1. Ogórki myjemy, odcinamy ogonki, kroimy wzdłuż na plasterki. Zalewamy roztworem z 1 szklanki soli i 9 szklanek wody. Odstawiamy na ok. 3 godziny. W tym czasie ogórki zmiękną i puszczą sok.
2. Przygotowujemy słoiki: do każdego dodajemy po 1 ząbku czosnku i po 1 łyżce siekanego świeżego koperku. 
3. Ogórki odcedzamy z zalewy. Układamy na stojąco w słoikach, dodajemy również po kilka pasków papryki.
4. Gotujemy zalewę - wszystko razem ok. 10 minut. Gorącą zalewamy słoiki, zamykamy i pasteryzujemy ok. 5 minut.



Po mniej więcej 4 tygodniach ogóreczki są gotowe do spożycia :) SMACZNEGO :)

Źródło: Ela gotuje...

Domowy wyrób

27 komentarzy:

  1. Z kurkumą jeszcze nie robiłam ale bardzo ją lubię wiec trzeba będzie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogóreczki są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och tak, te kanapkowe są przepyszne!

      Usuń
  3. Właśnie otworzyłam pierwszy słoik, są pyszne:)
    Aneta

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypróbowałam przepis i jedynie zmodyfikowałam ilość kurkumy- na 5 kg, czyli dla 2,5 raza więcej dodałam 2 łyżeczki- wyszły przepyszne. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ogóreczki smakują.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Czy może być koperek suszony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że i suszony będzie ok. Choć świeży ma więcej aromatu.

      Usuń
  6. Po 2,5 tyg otworzyłam słoik, bo już nie mogłam się doczekać - rewelacja ! Córka , która jest u mnie na wakacjach, poleciała po ogórki i będzie robić dla siebie. Ja chyba też dorobię, bo coś czuję, że zabraknie do następnego sezonu :) Pyszności !
    Zaraz popatrzę co jeszcze mogę zrobić z Twoich przepisów :)
    Pozdrawiam, Aneta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miły komentarz! Ja też już w tym roku zrobiłam sporą porcję :)
      Pozdrawiam i Panią i Pani córkę :)

      Usuń
  7. No i żeśmy się rozhulały :) Teraz robimy sałatkę szwedzką :) Dam znać jak wyjdzie ...
    A paprykarz z tymi ogórkami ... mmmm.... nic więcej nie mówię :)
    Pozdrawiamy Aneta i Ala.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę proszę, szał :)
      Mam nadzieję, że i sałatka będzie smakować :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. DZIEŃ DOBRY,
    PRZEPRASZAM ALE NIE JESTEM PEWNA CZY TE 9 SZKLANEK WODY + OCET + DODATKOWA WODA TO ZALEWA DO SLOIKÓW CZY TYLKO 3SZKL WODY + 2,5 OCTU?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 9 szklanek wody i sól to solanka, w której moczy się ogórki. Potem się ją wylewa. Składniki na zalewę podane są osobno w składnikach.

      Usuń
  9. Rewelacja! Robiłam w ubiegłym roku i w tym roku powtórka.

    Pozdro

    Raniaaa

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile wychodzi słoiczków z tych 2kg?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam czy solanka do moczenia ogorkow ma byc zimna?

      Usuń
  11. witam ,poniewaz jestem laikiem w tej dziedzinie









    witam,mam pytanie czy ten roztwor solankowy ktorym zalewamy ogorki ma byc zimny?


    OdpowiedzUsuń
  12. WITAM.A CO Z CEBULA?POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cebule pokroic w kostke i dodac do gotujacej sie zalewy. potem razem z zalewa zalac ogorki, do kazdego dodajac po troszke cebuli.
      pozdrawiam :)

      Usuń
  13. W tym roku powtórka już z potrójnej porcji . Ogórki kanapkowe to priorytet w robieniu przetworów.
    Pozdrawiamy Aneta i Ala.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jadłam ogóreczki z tego właśnie przepisu u koleżanki,były pyszne. Zrobiłam i ja z 4 kg, teraz tylko poczekamy te 3-4 tygodnie i przekonam się czy moje też będą takie dobre. Robiłam je zgodnie z przepisem, więc powinny być udane. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będą smakowały :) Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!