28 września 2011

Placuszki z jabłkami i twarożkiem

Dzisiaj Dzień Jabłka. Przyznam się, że obchodzę go po raz pierwszy ponieważ nigdy wcześniej o nim nie słyszałam :) Więc zapraszam na pyszne placuszki z jabłkami i twarożkiem według przepisu Dorotus.


Składniki:

4 jajka (oddzielamy białka od żółtek)
1 łyżka miodu
1 pełna szklanka mąki
3 duże jabłka obrane i starte na tarce o dużych oczkach
20 dag białego sera (użyłam zwykłego, rozdrobniłam go widelcem)
szczypta cynamonu i gałki muszkatołowej
sól
olej do smażenia
cukier puder do posypania gotowych placuszków


Sposób przygotowania:

1. Żółtka ucieramy z mąką, miodem, jabłkami, serem i solą, Doprawiamy do smaku cynamonem i gałką muszkatołową.
2. Z białek i szczypty soli ubijamy pianę, delikatnie mieszamy masę jabłkową z pianą.
3. Placuszki smażymy na mocno rozgrzanym oleju na złoto. Odsączamy na papierze z nadmiaru tłuszczu i posypujemy cukrem pudrem.
4. Jeśli zostało nam ciasta to możemy go przechować w lodówce. Następnego dnia również usmażone z niego placuszki będą wyśmienicie smakować. Sama wypróbowałam :)


SMACZNEGO :)

Źródło: Moje wypieki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!