20 września 2011

Papryka konserwowa

Przepis mam od mamy. Papryka konserwowa to świetny dodatek do obiadu, sałatki czy też farszu mięsnego.


Składniki:

ok. 2 kg papryki czerwonej i żółtej

Zalewa: 
1 szklanka octu 10%
4 szklanki wody
6 łyżek cukru
1 łyżeczka soli

Do każdego słoika dodajemy:
gorczycę
korzeń chrzanu
ziele angielskie
liść laurowy
ząbek czosnku

Sposób przygotowania:

1. Paprykę myjemy i kroimy w podłużne kawałki. Dodajemy do słoików z dodatkami wymienionymi powyżej.
2. Zagotowujemy zalewę. Zalewamy paprykę. Pasteryzujemy ok. 15 minut po zagotowaniu.

 

Domowy wyrób
SMACZNEGO :)

9 komentarzy:

  1. Zalewa nie wystarczy na 2 kg papryki. Ja miałam ciut więcej niż 1 kg i musiałam dorabiać. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od tego ile wkładamy papryki do słoików i wielkości słoików - u mnie nie było problemu :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. nie sparzasz papryki przed włożeniem do słoika?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile czasu od zrobienia papryka musi stać w słoiku żeby była dobra do zjedzenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy się nad tym nie zastanawiałam, wydaje mi się, że po 2-3 tygodniach smaki się wystarczająco przegryzą, ale im dłużej stoi tym lepiej :)

      Usuń
  4. Ile słoiczków mniej więcej wyszło z tych dwóch kg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok 8 słoików o pojemności 0,5 l.
      Czasem robię ją w różnej wielkości słoików więc i ich ilość jest różna :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!