22 lipca 2014

Sałatka z kalafiorem, papryką i ogórkiem do słoików

Widzę, że pilnie przeszukujecie blog jeśli chodzi o przetwory. Dorzucam więc kolejny. Oto fajna receptura na sałatkę ze słoika na zimę. Przepis znalazła moja mama w wydaniu specjalnym gazetki Przyślij przepis. Przetwory i nalewki - nr 6/2013.  Przepis podaję ze zmianami mojej mamy. Polecam serdecznie!


Składniki:

ok 4 kg ogórków
2 kalafiory
6 dużych cebul
4 duże czerwone papryki
wiązka kopru
liście laurowe
czosnek
gorczyca
olej

Zalewa:
4 litry wody
3 szklanki octu 10%
3 szklanki cukru
2 łyżki soli
po kilkanaście ziarenek pieprzu i ziela angielskiego

Sposób przygotowania:

1. Warzywa myjemy, ogórki kroimy w koreczki lub grubsze plastry.
2. Kalafiory dzielimy na różyczki, wkładamy do wrzątku. Gdy woda zawrze, kalafiora odcedzamy.
3. Cebulę dowolnie kroimy, paprykę kroimy w grubą kostkę.
4. Do każdego słoika wkładamy gałązkę kopru, liść laurowy, ziarna gorczycy i ząbek czosnku. Następnie warstwami układamy warzywa.
5. Zalewę gotujemy. Gorącą zalewamy słoiki, a na wierzch dodajemy 2-4 łyżki oleju. Mocno zakręcamy i pasteryzujemy 15 minut.

Smacznego!!!

15 komentarzy:

  1. przepis bardzo ciekawy, ile wychodzi słoików z podanej porcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie robię w takich samych słoikach. Wyszło mi 14 słoików różnej pojemności.

      Usuń
    2. Wczoraj zrobiłam, za tydzień posmakuję.
      Zrobiłam z 1 kg ogórków, zmniejszając również ilość pozostałych warzyw. wyszło mi 7 słoików po 550ml każdy.
      Jeżeli ktoś robi z z 4 kg ogórków proponuję podwoić ilość zalewy.

      Pozdrawiam

      Usuń
    3. sałatka bardzo pyszna, na stałe zagości u mnie w domu :)

      Usuń
    4. Bardzo się cieszę! Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Z pewnoscią takie sałatki na zimę, to dary natury zamknięte w słoiku. Smakowite połączenie warzyw.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobilam tę salatke, delikatna, smaczna i jak nadmienila Ula trafione połączenie warzyw.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię ją od lat, bardzo wszystkim smakuje

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię tę sałatkę od lat, ale nie daję cebuli lecz więcej czosnku, daję podgotowaną marchew pokrojoną w ukośne plastry, brokuły zielone młodziutkie, cukinię plasterki i jeśli zdobędę drobne pieczarki to wkładam oczyszczone do słoików. Pycha - smakuje każdemu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tą sałatkę! Już po raz kolejny korzystam z tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Robie ta salatke juz drugi rok jest poprostu pycha wszystkim smakuje dziekuje za przepis pozdrawiam serdecznie🤗🤗🤗

    OdpowiedzUsuń
  8. czy można użyć miodu zamiast cukru i ile?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie można, ale na jakie proporcje zamienić to niestety nie wiem. Ja poslodzilabym do smaku.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!