25 lipca 2014

Cukinia a'la ananas

Podobny przepis już jest na blogu (KLIK), ale ta cukinia była przygotowana w troszkę inny sposób. Przepis znalazłam w gazetce Przyślij przepis. Domowe przetwory nr 7/2010.


Składniki:

3 kg cukinii
1 kg cukru
1,5 litra wody
2 opakowania cukru waniliowego
4 goździki
2 łyżeczki kwasku cytrynowego

Sposób wykonania:

1. Cukinie obieramy, kroimy w kostkę, jeśli jest to cukinia wyrośnięta należy usunąć gniazda z pestkami.
2. Wodę zagotowujemy, dodajemy kwasek cytrynowy i studzimy. Zalewamy wodą cukinię i odstawiamy na dobę.
3. Następnie cukinię odcedzamy, do zalewy dodajemy cukier, cukier waniliowy i goździki. Zagotowujemy. Wkładamy cukinię i gotujemy jeszcze 5-7 minut.
4. Cukinię z zalewą przekładamy do słoików, zakręcamy i pasteryzujemy 15 minut.
5. Z podanych proporcji wyszło mi 10 słoiczków różnej wielkości.

Smacznego!!!

11 komentarzy:

  1. brzmi bardzo zachęcająco, ja polecam cukinię po chińsku http://www.alakuchniablog.starnawski.com/index.php/przystawki/przekaski-na-zimno/200-cukinia-w-zalewie-po-chinsku

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, do czego mozna pozniej zuzyc taka cukinie? Pozdrawiam, Zuza

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj będę testowała ten przepis, mam nadzieję, że wszystko wyjdzie smacznie:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. witam, czy ta woda musi pokryć całą cukinię bo u mnie jest jej zdecydowanie za mało?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tzn kiedy zalewamy cukinię jeszcze w garnku to wody jest mniej, ale następnego dnia jak jeszcze puści trochę soku, doda się cukru i zagotuje to już będzie odpowiednia ilość potrzebna do zapakowania wszystkiego w słoiki.

      Usuń
  5. Ta cukinia jest przepyszna. Ja zawsze wyjmuję goździki po gotowaniu, bo jak zostają w słoikach to cukinia ciemnieje

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy cukinia musi leżeć dobę czy może krócej

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudeńko, robię z takiego samego przepisu. Polecam, córcia się zawsze zajada

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!