27 sierpnia 2012

Cukinia waniliowa

U mnie nadal cukiniowo. Zrobiłam kilka słoiczków cukinii w zalewie waniliowej, która zimą może być wykorzystana do deserów, ciast czy racuchów. Przepis znalazłam w jednym z wydawnictw Biblioteczki Poradnika Domowego autorstwa Janiny i Andrzeja Kaczorków pt. "Przetwory i nalewki". Moja cukinia była dość duża, musiałam się pozbyć pestek dlatego troszkę mi to zajęło, ale ogólnie przepis można zaliczyć do grupy szybkich do przygotowania :)


Składniki:

1,5 kg młodych cukinii

Zalewa:
50 dag cukru
1 torebka cukru waniliowego
3 szklanki wody
sok z 1 cytryny

Sposób przygotowania:

1. Cukinię, umyć, obrać, przekroić na połówki, wydrążyć gniazda nasienne i pokroić w plasterki ok. 1 cm. (Musiałam swoją cukinię pokroić w kostkę ponieważ była dość duża).
2. Pokrojoną cukinię przełożyć do garnka.
3. Zagotować wszystkie składniki zalewy i wlać gorącą zalewę do cukinii. Odstawić na 12 godzin.
4. Odcedzić cukinię z zalewy, zalewę zagotować.
5. Cukinię włożyć do słoików, zalać zalewą, zakręcić słoiki i pasteryzować 5-7 minut.
6. Słoiki wyciągnąć, postawić do góry dnem, a jak ostygną przenieść w chłodne miejsce.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Zadziwiają mnie w tym roku przetwory z cukinii ale oczywiscie w pozytywnym sensie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mialam ja robic! robilam wczoraj za to salatke z cukini! http://ania-gotuje.blog.pl/2012/09/01/98/

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny przepis, wykorzystałam latem, zrobiłam też w ten sam sposób arbuza pokrojonego w kostkę. Ma lekki posmak wanilii, jest pyszny- polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny dodatek do ciast w zimie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!