11 sierpnia 2012

Morele w syropie

Doskonały dodatek do deserów czy ciast na zimę.


Składniki:

morele (dojrzałe, ale twarde)
goździki

Zalewa (proporcje):
1 szklanka wody
pół szklanki cukru (można dać więcej wedle upodobań)

Sposób przygotowania:

1. Morele umyć, przekroić na połówki i wyjąć pestki. Można też obrać je ze skórki (ja nie obieram).
2. W Garnku zagotować wodę z cukrem.
3. Słoiki napełnić morelami, dodać kilka goździków. Gorącą zalewą zalać owoce.
4. Słoiki dobrze zakręcić, pasteryzować 15 minut.

Smacznego!


4 komentarze:

  1. Wspaniały dodatek ale również do wyjadania prosto ze słoika ;) Ja w tamtym roku robiłam gruszki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też robiłam gruszki w tamtym roku, teraz właśnie na nie poluję bo baaaardzo mi smakowały... :)

      Usuń
    2. Gruszki też w takim syropie?

      Usuń
    3. Może być według takich proporcji. Ja słodką zalewę do gruszek robię na oko. W zależności od słodkości gruszek. Tu zapraszam http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2012/09/gruszki-w-sodkiej-zalewie.html

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!