3 sierpnia 2012

Napój marchewkowy z owocami

Świeżych owoców i warzyw mamy teraz co niemiara, dlatego jak zobaczyłam w gazetce Przepisy czytelników (nr 07/2012), postanowiłam zrobić taki sok. W końcu to ogromna porcja zdrowia bogata w witaminę C i beta-karoten.


Składniki:

4 duże marchewki
2 cytryny
2 pomarańcze
2 brzoskwinie
2 słodkie jabłka
1 litr wody
cukier lub miód do słodzenia

Sposób przygotowania:

1. Wszystkie owoce i warzywa myjemy. Zagotowujemy 1 litr wody z dodatkiem cukru lub miodu (polecam cukier, bo po przygotowaniu soku nie daje dziwnego posmaku jak miód).
2. Owoce obieramy, usuwamy pestki i łupki. Kroimy na kawałki (1 cytrynę odstawiamy na bok, ponieważ będzie nam potrzebny tylko sok).
3. Obrane marchewki ścieramy na tarce jarzynowej.
4. Brzoskwinie, jabłka, pomarańcze, cytrynę i startą marchewkę rzucamy do osłodzonego wrzątku. Całość gotujemy 10 minut.
5. Wlewamy sok z połowy cytryny, ewentualnie dosładzamy całość. Studzimy, a następnie miksujemy blenderem.


Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. Wyborny napój. Bardzo lubię łączyć ze sobą różnorodne owoce, zawsze zaskoczą mnie ciekawym smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny napój na lato, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!