17 sierpnia 2012

Chleb z otrębami

Pyszny domowy chlebek upieczony według przepisu mojej mamy. Od siebie dodałam trochę ziaren (słonecznik, siemię lniane i sezam). Z podanych składników wychodzą dwa nieduże bochenki.


Składniki:

25 dag otrąb pszennych lub żytnich
5 dag drożdży
pół kg mąki pszennej
pół łyżeczki soli
2 szklanki ciepłej wody
2 łyżki ziaren słonecznika
2 łyżki siemienia lnianego
1 łyżka ziaren sezamu 

Sposób przygotowania:

1. Mieszamy otręby, sól i mąkę oraz ziarna.
2. Robimy dołek w mące, wkruszamy drożdże i zalewamy ciepłą wodą. Odstawiamy na chwilę i przykrywamy ściereczką, by drożdże zaczęły pracować.
3. Wyrabiamy ciasto. Dzielimy na dwie części, wkładamy do dwóch natłuszczonych foremek (np. keksówek), a gdy trochę podrośnie wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i pieczemy ok. 1 godzinę.
4. Po upieczeniu jeszcze ciepłe chlebki smarujemy dowolną margaryną. Dzięki temu chleb bezie mieć lśniącą skórkę. 
5. Taki domowy chlebek najbardziej smakuje mi z samym masłem :)


Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Ostatnio szukam nowych przepisów na chleb z otrębami i chętnie wypróbuję z Twojego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak patrzę jak wszyscy pieką chleby, bułeczki...i chyba też muszę się w końcu zabrać za domowe pieczywo:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny ten chlebek :) Musze spróbować :))

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam ten chlebek, czesto go piekę i dodaje różne otręby, zazwyczaj orkiszowe, pyszny nawet z samym masłem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to, powiedziałabym nawet, że taki domowy chlebek najbardziej smakuje z masłem :)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!