30 sierpnia 2012

Ryba w cebuli i pomidorach

Pyszne danie z rybką, które smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno. Pomysł zaczerpnęłam tutaj, ale zamiast keczupu, dałam pomidory. I wyszło pysznie :)


Składniki:

2 większe płaty ryby (u mnie dorsz)
4 duże cebule
puszka pomidorów (lub 3-4 świeże pomidory obrane ze skórki)
sól, pieprz
mąka + jajko do panierowania ryby
olej

Sposób przygotowania:

1. Rybę opłukać, pokroić na cząstki, oprószyć solą i pieprzem, obtoczyć w mące i roztrzepanym jajku, a następnie usmażyć na oleju. Usmażoną rybę ułożyć na półmisku.
2. Cebulę obrać, pokroić cienko, przyprawić solą i pieprzem, a potem usmażyć na patelni. Pod koniec dodać pomidory razem z zalewą i dusić, aby płyn odparował. Wszystko wymieszać i gotową masę pomidorowo-cebulową przełożyć na rybę.
3. Ryba smakuje na ciepło i na zimno.


Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. A ja robiłam rybkę z pomidorami wczoraj, już niedługo pokażę na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ryba w pomidorach, to tylko z wykorzystaniem świeżych pomidorów kupionych na bazarze. Te są najlepsze i mają naprawdę intensywny, aromatyczny zapach. Ja osobiście sięgam tylko po pomidory Eko-Pom z Włoszakowic.
    Nie degustowałam lepszych!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!