4 sierpnia 2012

Leczo z kiełbasą

Ulubione leczo moje i mojego męża. Uwielbiamy je! I cenimy nie tylko za smak, ale też łatwość i szybkość w przygotowaniu :)


Składniki:

  • 1 średnia cukinia (w zimie używam mrożonej)
  • 1 czerwona papryka
  • 1 żółta papryka
  • 1 duża cebula
  • 2 laski dowolnej kiełbasy
  • 2 puszki pomidorów krojonych w puszce (w sezonie można użyć świeżych, jedną puszkę można też zastąpić domowym keczupem z cukinii - efekt super! KLIK)
  • 1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki
  • 1/2 łyżeczki ostrej mielonej papryki
  • 2 ząbki czosnku
  • pieprz
  • sól
  • ewentualnie ulubione zioła
  • olej
  • ewentualnie odrobina chilli

Sposób przygotowania:

1. Cukinię i paprykę myjemy i kroimy w kostkę.
2. Cebulę dowolnie kroimy.
3. Kiełbasę dowolnie kroimy.
4. Do rondelka wlewamy odrobinę oleju i podsmażamy na nim cebulę. Dorzucamy kiełbasę i całość chwilę smażymy. Następnie dorzucamy pokrojoną cukinię i obie papryki, pomidory z puszki, chilli, posiekane ząbki czosnku oraz słodką i ostrą paprykę. Całość dusimy 20-30 minut, aż warzywa zmiękną.
5. Następnie dodajemy sól, pieprz i ewentualnie inne przyprawy, chwilę całość dusimy, mieszając od czasu do czasu.
7. I voila :) Danie gotowe :)

Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Robię bardzo podobne i też je uwielbiam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też lubię leczo:)
    Moja mama często robi jak tylko pojawią się warzywa:)
    Ale nigdy nie wpadłyśmy na pomysł mrożonej cukini;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mrożona cukinia sprawdza się świetnie, kiedy nie mam dostępu do świeżej. Myjemy cukinię, kroimy w kosteczkę, wkładamy do woreczka lub pojemnika i do zamrażarki :)

      Usuń
  3. robię też leczo, z cukinią właśnie, uwielbiam!!!
    pozdrawiam ciepło,
    szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam leczo, tez ostatnio je robiłam, pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z moich chłopakiem bardzo często je gotujemy, jest pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!