11 sierpnia 2014

Keczup z cukinii

Moja kuzynka robi masę fajnych przetworów, między innymi ten keczup. Też mi posmakował, więc postanowiłam zrobić swoje zapasy. Recepturę mam od kuzynki - polecam serdecznie!


Składniki:

1 kg cebuli
garść soli
3 kg cukinii (obranej i pozbawionej pestek)
ok 80 dag cukru
1 łyżka pieprzu (może być pół na pół z ziołowym)
1 łyżka curry
1 łyżka słodkiej papryki
1 litrowy słoik koncentratu pomidorowego (950g)
350-500 ml octu - w zależności jak ostry keczup chcemy otrzymać

Sposób przygotowania:

1. Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę, nasypać garść soli, wymieszać i odstawić na noc. Następnie odcisnąć z nadmiaru soku.
2. Cukinię zetrzeć na tarce jarzynowej, dobrze odcisnąć z soku.
3. Cebulę i cukinię dusić pod przykryciem przez 30 minut, od czasu do czasu mieszając, aby się nie przypaliła. Następnie zmiksować lub zblenderować na gładko.
4. Uzyskany miąższ podgrzać i dodać pozostałe składniki, całość gotować jeszcze 15 minut.
5. Gorący keczup przełożyć do słoiczków, zakręcić i postawić do góry dnem. Keczup nie wymaga dodatkowej pasteryzacji.

Z podanej porcji wyszło mi 20 słoików różnej wielkości.

Smacznego!!!
Przetwory

12 komentarzy:

  1. Dzięki za ten przepis, muszę w końcu w tym roku się zebrać i keczup zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe i innowacyjne rozwiązanie na keczup ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 1 litr koncentratu pomidorowego? Takiego ze słoiczka? To nie pomyłka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, chodzi o taki koncentrat pomidorowy, np. firmy fruktus czy roleski sprzedawany w dużych słoikach. Dokładnie jest w takim słoiku 950 g. Użyłam takiego: http://dodomku.pl/produkt/33466/5901044003796/Koncentrat_pomidorowy_Roleski_30.html

      Usuń
  4. o jaki 1 litr koncentratu pomidorowego ? Własnej produkcji ? Jakiego używasz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam takiego:
      http://dodomku.pl/produkt/33466/5901044003796/Koncentrat_pomidorowy_Roleski_30.html

      Usuń
  5. Wow, świetny przepis na ketchup i plus za to , że nie trzeba pasteryzować:) No to masz niezły zapasik na zimę:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Zastanawiam się nad zastąpieniem kupnego przecieru domowym . . . Aniu czy próbowałaś czy zawsze u Ciebie używany ten ze sklepu ?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam w tym keczupie zastąpić kupny przecier domowym. Akurat do przetworów używam kupnego, nigdy się nad tym nie zastanawiałam czy domowy też byłby dobrym rozwiązaniem. Teoretycznie tak, ale w praktyce nie wiem jak by wyszło...
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Zrobiłam po raz pierwszy z połowy ilości składników. Wyszło super! Użyłam nawet jako sosu do pizzy ( po dodaniu odpowiednich ziół ) i wyszło genialnie . Z pewnością do powtórzenia.
    Pozdrawiam Aneta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też używam do pizzy, ale częściej do smarowania spodu pizzy :) Ciesze się, że smakuje! Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!