21 września 2012

Buraczki z papryką na zimę

Moimi ulubionymi buraczkami na zimę są te w zalewie chrzanowej. Ale tym razem chciałam spróbować innych i padło na przepis z internetu. Pyszne wyszły - na zimę będą jak znalazł.


Składniki:

3 kg buraków
3 duże czerwone papryki
3 duże cebule

Zalewa:

1 szklanka wody
1 szklanka oleju - można zredukować o połowę 
pół szklanki octu
3/4 szklanki cukru
1 łyżka soli


Sposób przygotowania:

1. Buraki płuczemy i razem z łupkami gotujemy 1 godzinę. Studzimy, obieramy i ścieramy na tarce jarzynowej.
2. Cebulę i paprykę oczyszczamy, kroimy w kostkę. 
3. Gotujemy wszystkie składniki zalewy.
4. Do gotującej się zalewy dodajemy cebulę i paprykę, gotujemy 15 minut.
5. Dodajemy buraki i całość gotujemy jeszcze 10 minut.
6. Gorącą sałatkę przekładamy do słoików, zakręcamy i stawiamy do góry dnem, aby wieczka złapały. Można też pasteryzować jeśli ktoś woli.

Smacznego!


83 komentarze:

  1. Dziękuję, przypomniałaś mi, że w tym roku jeszcze ich nie robiłam, a buraki w ogródku czekają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super przepis. Poprostu pychota

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo 😊 dziś palaszujemy te buraczki do obiadu z kotletem mielonym😋

      Usuń
  2. Aniu, mam nadzieję, że posmakują Ci przynajmniej w połowie tak, jak mi i mojej rodzinie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaaardzo mi smakują! Wchodzą na stałe do naszej spiżarni :) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Właśnie robię któryś rok z kolei super polecam

      Usuń
    3. Cieszę się bardzo, że na stałe weszły do menu :-)

      Usuń
  3. Heh, to się zgrałyśmy. U mnie dziś ten sam przepis :) Tylko u mnie trochę inny skład zalewy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę tu znaleźć maila do Ciebie, czy gdzieś go podajesz?

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota, uwielbiam buraczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam całkiem ciekawy i sprawdzony sposób na buraczki z papryką. Mozna stosować jej jako dodateko do dań lub danie samo w sobie.

    Składniki:
    -buraczki własnej roboty lub kupne (polecam Malpol),
    -2 papryki,
    -2 duże marchewki,
    -1 duża cebula,
    3--4 duże ogórki konserwowe,
    -sok z cytryny,
    -cukier,
    -sól i pieprz według uznania,
    -majonez,
    Sposób przyrządzania:
    1.Ogórek, paprykę i cebulę pokroić w kostkę.
    2.Marchewkę ugotować i pokroić w kostkę.
    3.Wszystko razem połączyć z buraczkami.
    4.Dodać przyprawy.
    5.Na końcu dodać majonez według uznania.

    Polecam

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze powiedziawszy wolęs ame ale jak wpadną mi w łapkę z papryczką też nie pogardzę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie robię te buraczki z papryką i cebulką,są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że buraczki smakują - pozdrowienia!

      Usuń
    2. Ile słoików półlitrowych trz3ba przygotowac

      Usuń
  9. Ja jutro będę robić te buraczki powiem Wam czy dobre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej oceniać ich smak po tym jak otworzymy pierwszy słoik z buraczkami. Powinny wtedy fajnie przegryźć smaki papry0ki i zalewy.
      Buraczki z papryką są naprawdę świetne, polecam też te z chrzanem:
      http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2011/09/buraczki-w-zalewie-chrzanowej-na-zime.html
      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. pyszne są, ale doprawiłam je jeszcze pieprzem i kminkiem. Dziś zrobiłam buraczki w chrzanowej zalewie.... BOSKIE!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Cieszę się, że buraczki z chrzanem smakują - to moje ulubione! Miło mi będzie jak i tam zostawisz komentarz - tak dla tych, którzy może się wahają czy je robić :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  11. dopóki nie zaczęłam sama robić takich przetworów kupowałam np taką sałatkę z Gomaru. Była równie dobra co domowa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. a ten cukier- nie można dac troche mniej niż 3/4 szklanki? bo ogólnie mi sie przepis podoba :)) tylko ten cukier , mówią ze to biała śmierć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy przepis można modyfikować :)

      Usuń
    2. Nie dasz cukru nie będzie smaku.A jeżeli mówisz że cukier to biała śmierć to jak dla mnie możesz sobie dodać co chcesz ty to będziesz jadł w najgorszym wypadku śmietnik :)

      Usuń
    3. Cukier musi być bo jest ocet

      Usuń
  13. Na prośbę mojej mamy znalazłam jej przepis na te właśnie buraczki z papryką. Mam nadzieję, że jej posmakują, bo robiła je kiedyś u nas w domu, tylko zgubiła przepis.
    Ilość octu nam odpowiada, bo nie lubimy takich za bardzo octowych przetworów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście bardzo mi smakuję, mam nadzieję, że i Wam przypadną do gustu.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Są pyszne, wracam do nich po roku bo został ostatni słoiczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakują. Wczoraj wieczorem ugotowałam buraki i dziś sama się za nie zabieram! Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. A mam pytanko ile mniej więcej sloikow wychodzi z tego przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję bardzo za odpowiedz:) jutro wyprobuje ten przepis. Zapowiada się pysznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo! Mam nadzieję, że posmakują. Pozdrawiam!

      Usuń
  17. moja teściowa takie robi.... pyyyszzznnneeee :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja tez je robię od wielu lat :-) . smakują nam na zimno i na ciepło tez.
    Beata

    OdpowiedzUsuń
  19. Takiej wersji buraków nie znałam....są znakomite!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiła i jest naprawdę bardzo dobra. Robiła z 2 porcji i już pół zniknęło a gdzie tu do zimy ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zniknęła jak świeże bułeczki. Zrobiłam jeszcze te z chrzanem, ale szczerze mówiąc jak dla mnie dużo lepsze te z papryką :) Będę robić jeszcze 2 kolejne porcje bo na zimę już nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ja mam mozliwosc kupienia buraczkow parowanych ,sa o wiele lepsze niz te gotowane

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja też będę robiła. Buraczki gotuje dzisiaj a resztę jutro. Buraki mam z działki. Kiedyś robiłam taką sałatkę -fajnie smakuje na kanapki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. A ja mam pytanie odnośnie buraczków-obieramy i ścieramy na tarce jarzynowej na jakich oczkach?

    OdpowiedzUsuń
  25. A ja bym radziła buraczki nie ugotować, lecz upiec w piekarniku. Są wtedy o niebo lepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do słoików zazwyczaj gotuję, bo jest szybciej, a piec piekłam już nie raz na bieżąco do obiadku:)

      Usuń
    2. a jak dlugo trzeba je piec?

      Usuń
    3. Tutaj więcej o pieczeniu buraków.
      http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2013/12/pieczone-buraki.html

      Usuń
  26. nie trzeba ich już pasteryzować? jutro mam zamiar sprawdzić ten przepis')

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzień dobry Pani Aniu, bardzo dziękuję za przepis na przepyszną sałatkę. Rewelacja, jak i wiele innych Pani przepisów które wykorzystałam. Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Pani Asiu. Ciesze sie, ze buraczki smakuja. Tak na marginesie to moje ulubione 😊 pozdrawiam!

      Usuń
  28. Robię ją już 4 rok i jest genialna. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja smażę cebulę na oleju i dodaje do zalewy gdzie już jest papryka i wszystko razem gotuje
    To samo tylko że cebula smazona

    OdpowiedzUsuń
  30. Buraczki super,zawsze do nich wracam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U nas obowiązkowo co sezon w piwnicy ☺️

      Usuń
  31. Dziękuję za przepis dzisiaj zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń
  32. Dzisiaj robię buraczki z obu przepisów tj. z papryką i w zalewie chrzanowej rewelacja. Buraki robię pierwszy raz zawsze robiła to moja Mama

    OdpowiedzUsuń
  33. bardzo dobry przepis, jadłam dziś buraczki z zeszłego roku, były pycha!!!!!!!!! i dziś robię na następny rok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Cieszę się, że buraczki smakują.

      Usuń
  34. Już drugi rok robię te buraki są pycha .

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam a czy papryka żółta może być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze robię z czerwoną papryką, ale tak naprawdę nie ma to większego znaczenia jakiego koloru papryki użyjemy.

      Usuń
  36. Robię od lat, ale daję 1,5 kg papryki na 3 kg buraków i 1 kg cebuli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie taka ilość papryki byłaby zdecydowanie za duża. Zamiast buraczków z dodatkami, wyszłaby sałatka.

      Usuń
  37. Czy muszę koniecznie pasteryzować?Nie popsują się bez pasteryzacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba pasteryzować. Pod warunkiem, że słoiki i zakrętki będą dobrze wyparzone, zakręcone.

      Usuń
  38. Czy paprykę trzeba obierać ze skórki?

    OdpowiedzUsuń
  39. Czy paprykę i cebulę trzeba gotowac? Czy jak włożę surowa paprykę i cebulę i zaleje gorąca zalewa to może tak być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze gotuję. Wydaje mi się, że taka niegotowana cebula może sfermentowac i zepsuć sałatkę.

      Usuń
  40. Dziś przypadkowo wpadłam na przepis i zrobiłam te buraki. Są pycha. Najpierw z buraków zrobiłam zakwas. Po zlaniu barszczu szkoda mi było je wyrzucać więc ugotowałam je i zrobiłam zgodnie z przepisem. Są rewelacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  41. Super są robię już kilka lat pozdrawiam panią Anię

    OdpowiedzUsuń
  42. 3kg po ugotowaniu i ograniu? Oczywiście chodzi o buraki

    OdpowiedzUsuń
  43. Dziękuję bardzo, pozdrawiam🙂

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!