21 września 2012

Buraczki z papryką na zimę

Moimi ulubionymi buraczkami na zimę są te w zalewie chrzanowej. Ale tym razem chciałam spróbować innych i padło na ten przepis. Pyszne wyszły - na zimę będą jak znalazł.


Składniki:

3 kg buraków
3 duże czerwone papryki
3 duże cebule

Zalewa:

1 szklanka wody
1 szklanka oleju
pół szklanki octu
3/4 szklanki cukru
1 łyżka soli


Sposób przygotowania:

1. Buraki płuczemy i razem z łupkami gotujemy 1 godzinę. Studzimy, obieramy i ścieramy na tarce jarzynowej.
2. Cebulę i paprykę oczyszczamy, kroimy w kostkę. 
3. Gotujemy wszystkie składniki zalewy.
4. Do gotującej się zalewy dodajemy cebulę i paprykę, gotujemy 15 minut.
5. Dodajemy buraki i całość gotujemy jeszcze 10 minut.
6. Gorącą sałatkę przekładamy do słoików, zakręcamy i stawiamy do góry dnem, aby wieczka złapały.

Smacznego!

Domowy Wyrób

40 komentarzy:

  1. Dziękuję, przypomniałaś mi, że w tym roku jeszcze ich nie robiłam, a buraki w ogródku czekają:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu, mam nadzieję, że posmakują Ci przynajmniej w połowie tak, jak mi i mojej rodzinie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaaardzo mi smakują! Wchodzą na stałe do naszej spiżarni :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Heh, to się zgrałyśmy. U mnie dziś ten sam przepis :) Tylko u mnie trochę inny skład zalewy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę tu znaleźć maila do Ciebie, czy gdzieś go podajesz?

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota, uwielbiam buraczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam całkiem ciekawy i sprawdzony sposób na buraczki z papryką. Mozna stosować jej jako dodateko do dań lub danie samo w sobie.

    Składniki:
    -buraczki własnej roboty lub kupne (polecam Malpol),
    -2 papryki,
    -2 duże marchewki,
    -1 duża cebula,
    3--4 duże ogórki konserwowe,
    -sok z cytryny,
    -cukier,
    -sól i pieprz według uznania,
    -majonez,
    Sposób przyrządzania:
    1.Ogórek, paprykę i cebulę pokroić w kostkę.
    2.Marchewkę ugotować i pokroić w kostkę.
    3.Wszystko razem połączyć z buraczkami.
    4.Dodać przyprawy.
    5.Na końcu dodać majonez według uznania.

    Polecam

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze powiedziawszy wolęs ame ale jak wpadną mi w łapkę z papryczką też nie pogardzę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie robię te buraczki z papryką i cebulką,są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że buraczki smakują - pozdrowienia!

      Usuń
  9. Ja jutro będę robić te buraczki powiem Wam czy dobre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej oceniać ich smak po tym jak otworzymy pierwszy słoik z buraczkami. Powinny wtedy fajnie przegryźć smaki papry0ki i zalewy.
      Buraczki z papryką są naprawdę świetne, polecam też te z chrzanem:
      http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2011/09/buraczki-w-zalewie-chrzanowej-na-zime.html
      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. pyszne są, ale doprawiłam je jeszcze pieprzem i kminkiem. Dziś zrobiłam buraczki w chrzanowej zalewie.... BOSKIE!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Cieszę się, że buraczki z chrzanem smakują - to moje ulubione! Miło mi będzie jak i tam zostawisz komentarz - tak dla tych, którzy może się wahają czy je robić :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  11. dopóki nie zaczęłam sama robić takich przetworów kupowałam np taką sałatkę z Gomaru. Była równie dobra co domowa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. a ten cukier- nie można dac troche mniej niż 3/4 szklanki? bo ogólnie mi sie przepis podoba :)) tylko ten cukier , mówią ze to biała śmierć

    OdpowiedzUsuń
  13. Na prośbę mojej mamy znalazłam jej przepis na te właśnie buraczki z papryką. Mam nadzieję, że jej posmakują, bo robiła je kiedyś u nas w domu, tylko zgubiła przepis.
    Ilość octu nam odpowiada, bo nie lubimy takich za bardzo octowych przetworów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście bardzo mi smakuję, mam nadzieję, że i Wam przypadną do gustu.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Są pyszne, wracam do nich po roku bo został ostatni słoiczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakują. Wczoraj wieczorem ugotowałam buraki i dziś sama się za nie zabieram! Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. A mam pytanko ile mniej więcej sloikow wychodzi z tego przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję bardzo za odpowiedz:) jutro wyprobuje ten przepis. Zapowiada się pysznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo! Mam nadzieję, że posmakują. Pozdrawiam!

      Usuń
  17. moja teściowa takie robi.... pyyyszzznnneeee :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja tez je robię od wielu lat :-) . smakują nam na zimno i na ciepło tez.
    Beata

    OdpowiedzUsuń
  19. Takiej wersji buraków nie znałam....są znakomite!pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiła i jest naprawdę bardzo dobra. Robiła z 2 porcji i już pół zniknęło a gdzie tu do zimy ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zniknęła jak świeże bułeczki. Zrobiłam jeszcze te z chrzanem, ale szczerze mówiąc jak dla mnie dużo lepsze te z papryką :) Będę robić jeszcze 2 kolejne porcje bo na zimę już nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ja mam mozliwosc kupienia buraczkow parowanych ,sa o wiele lepsze niz te gotowane

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja też będę robiła. Buraczki gotuje dzisiaj a resztę jutro. Buraki mam z działki. Kiedyś robiłam taką sałatkę -fajnie smakuje na kanapki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na kanapce nie jadłam, ale do obiadu uwielbiam!

      Usuń
  24. A ja mam pytanie odnośnie buraczków-obieramy i ścieramy na tarce jarzynowej na jakich oczkach?

    OdpowiedzUsuń
  25. A ja bym radziła buraczki nie ugotować, lecz upiec w piekarniku. Są wtedy o niebo lepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do słoików zazwyczaj gotuję, bo jest szybciej, a piec piekłam już nie raz na bieżąco do obiadku:)

      Usuń
  26. nie trzeba ich już pasteryzować? jutro mam zamiar sprawdzić ten przepis')

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!