5 sierpnia 2012

Bigos myśliwski

Wracając z Baranowa Sandomierskiego wstąpiliśmy do Karczmy Jorgula w Nowej Dębie. Zamówiliśmy sobie bigos po myśliwsku. Tak nam posmakował, że postanowiłam mniej więcej odtworzyć co tam się znajdowało i zrobiłam podobny bigos. Po prostu pycha!!! Bigos zrobiłam z 1 kg kapusty, ale zawsze można zwiększyć ilość. 


Składniki:

1 kg kiszonej kapusty
30 dag surowej łopatki lub szynki
1 duża laska kiełbasy
20 dag wędzonego boczku
1 duża cebula
10 śliwek suszonych
liście laurowe
ziele angielskie
przyprawa do bigosu
kminek
2 łyżki koncentratu pomidorowego
kilka suszonych grzybów


Sposób przygotowania:

1. Mięso myjemy, kroimy na małe kawałeczki i obsmażamy na niewielkiej ilości oleju.
2. Kapustę odciskamy z nadmiaru soku, kroimy, wrzucamy do garnka i zalewamy szklanką wody. Kiedy się zagotuje to odlewamy wodę i wlewamy świeżą. Jeśli kapusta jest nadal za kwaśna to czynność powtarzamy.
3. Do gotującej się kapusty rzucamy mięso z patelni, liście laurowe, ziele angielskie i suszone grzybki. Całość dusimy.
4. W tym czasie siekamy cebulę i rumienimy na patelni. Następnie kroimy kiełbasę i również obsmażamy na patelni - podobnie postępujemy z boczkiem.
5. Kiedy już kapusta będzie miękka to dorzucamy kiełbasę, boczek, cebulę, kminek, doprawiamy przyprawą do bigosu i dodajemy koncentrat pomidorowy oraz pokrojone w paseczki suszone śliwki. Całość mieszamy i zagotowujemy.

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Hehe:)
    Nie chce się chwalić , ale akurat mieszkam w Nowej Dębie:P
    Heh:D Ale nigdy nie byłam w tej karczmie<3
    A bigos pewnie musial być pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają tam świetne jedzenie, a jakie porcje! Naprawdę można się najeść :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!