7 sierpnia 2012

Zupa-krem z cukinii i ziemniaków

Jeszcze tego samego dnia, kiedy pojawił się ten przepis u Edyty zrobiłam ten krem na obiad. Był pyszny. W zasadzie była to pierwsza zupa-krem jaką robiłam. I z pewnością nie ostatnia :)


Składniki:

1 cukinia ( ok.1 kg - moja była trochę mniejsza)
2 większe ziemniaki
1 cebula
4 ząbki czosnku
750 ml bulionu (może być z kostki)
4 łyżki śmietany 18%
sól, pieprz
ziołowe grzanki 

Sposób przygotowania:

1. Obieramy wszystkie warzywa.
2. Cebulę i czosnek drobno siekamy i rumienimy na patelni. W tym czasie cukinię i ziemniaki kroimy w kosteczkę (jeśli cukinia jest przerośnięta, to należy pozbyć się pestek). Pokrojone warzywa wrzucamy do patelni z cebulą i czosnkiem, dusimy przez 5 minut, mieszając od czasu do czasu.
3. Warzywa przekładamy do garnka, zalewamy gorącym bulionem i gotujemy do miękkości, a następnie miksujemy.
4. W miseczce mieszamy śmietanę ze szczyptą soli i chochelką gorącej zupy. Całość przelewamy do kremu i mieszamy.
5. Zupę-krem podajemy z grzankami.


Smacznego!

Źródło: Przy kuchennym stole

5 komentarzy:

  1. Przyznam, że cukinii samej w sobie nie lubię, ale ciągle szukam sposobu podania jej tak, żeby mi zasmakowała bardziej:) Zupa brzmi super:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez ostatnio robiłam taka zupę, jest bardzo smaczna :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupa zajeb.... Uwielbiam ją

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie to bylo pyszne! Dziekuje za przepis. Takie proste skladniki a naprawde niebo w gebie! Pozdrawiam, Dominika

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!