2 września 2014

Sos z maślaków

Grzybów u nas co niemiara! W ostatni weekend nazbierałam cały kosz maślaków. Grzyby podzieliłam i  przeznaczyłam na sos, suszenie oraz mrożenie.


Składniki:

ok 1/2 kg maślaków
1 cebula
1 łyżka oleju
1 listek laurowy
3 ziela angielskie
sól, pieprz
woda
2 łyżki śmietany 18% + 2 łyżki mąki + odrobina zimnej wody

Sposób przygotowania:

1. Grzyby oczyścić i obrać ze śliskiej skórki. Pokroić w plasterki lub kostkę.
2. Cebulę obrać, drobno posiekać.
3. W rondelku rozgrzać łyżkę oleju, zeszklić na nim cebulę. Potem dodać grzyby i dusić razem ok 10-15 minut.
4. Grzyby podlać wodą na tyle, aby zakryła grzyby. Dodać listek laurowy, ziele angielskie, dodać odrobinę soli. Dusić ok 10-15 minut.
5. Na koniec wlać mąkę ze śmietaną i zimną wodą, gotować do zagęszczenia się sosu. Doprawić pieprzem i solą. Można też dodać siekaną natkę selera.

Polecam! Smacznego :)
Grzyby

6 komentarzy:

  1. mmmm... pewnie sos wyjałabym łyżeczką ze słoika ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękny zbiór grzybów:)! ja ostatnio też byłam ale w moich terenach strasznie dużo osób chodzi i trzeba się duuużo nachodzić żeby coś zebrać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny sosik :)
    Łukasz http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale narobiłaś mi smaka na grzyby. Niestety u nas pada i pada. Ale jutro wybiorę się na targ i kupie grzybki i coś zrobię, bo mi język ucieknie. Pyszny sos zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzeba dodać natkę pietruszki i selera;). Taka moja rada. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!