2 września 2014

Sos z maślaków

Grzybów u nas co niemiara! W ostatni weekend nazbierałam cały kosz maślaków. Grzyby podzieliłam i  przeznaczyłam na sos, suszenie oraz mrożenie.


Składniki:

ok 1/2 kg maślaków
1 cebula
1 łyżka oleju
1 listek laurowy
3 ziela angielskie
sól, pieprz
woda
2 łyżki śmietany 18% + 2 łyżki mąki + odrobina zimnej wody

Sposób przygotowania:

1. Grzyby oczyścić i obrać ze śliskiej skórki. Pokroić w plasterki lub kostkę.
2. Cebulę obrać, drobno posiekać.
3. W rondelku rozgrzać łyżkę oleju, zeszklić na nim cebulę. Potem dodać grzyby i dusić razem ok 10-15 minut.
4. Grzyby podlać wodą na tyle, aby zakryła grzyby. Dodać listek laurowy, ziele angielskie, dodać odrobinę soli. Dusić ok 10-15 minut.
5. Na koniec wlać mąkę ze śmietaną i zimną wodą, gotować do zagęszczenia się sosu. Doprawić pieprzem i solą. Można też dodać siekaną natkę selera.

Polecam! Smacznego :)

18 komentarzy:

  1. mmmm... pewnie sos wyjałabym łyżeczką ze słoika ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękny zbiór grzybów:)! ja ostatnio też byłam ale w moich terenach strasznie dużo osób chodzi i trzeba się duuużo nachodzić żeby coś zebrać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny sosik :)
    Łukasz http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale narobiłaś mi smaka na grzyby. Niestety u nas pada i pada. Ale jutro wybiorę się na targ i kupie grzybki i coś zrobię, bo mi język ucieknie. Pyszny sos zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzeba dodać natkę pietruszki i selera;). Taka moja rada. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Poza tym co napisałem powyżej, przepis super! Cieszy mnie, że maślaków się tu nie obgotowuje, przez co nie tracą aromatu. Często zaglądam na świetny blog P. Ani. Znakomite przepisy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Sos pierwsza klasa. Zrobilam i polecam wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobry sos,aromatyczny warto spróbować, ja skorzystałam

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniamnu śnie mniam mniam. Puchotka

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam pycha tylko ja dodałam szczyptę ostrej papryki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł. Dziś też robiłam ten sos, ale zamiast ostrej papryki dałam chilli😋

      Usuń
  11. Super wyszły niebo w gębie

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja właśnie robię 😋Później napisze czy rodzince smakował

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!