26 września 2014

Ciasto kubusiowe

To jedno z moich ulubionych ciast. Kubusiowe ciasto jest modyfikacją Shreka (KLIK). Zmieniłam tylko sok i galaretki. Zapraszam :)


Składniki:

Biszkopt (blaszka 24x36cm):
4 jajka
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki oleju

Masa pomarańczowa:
1 duża butelka soku typu Kubuś (marchewka-jabłko-brzoskwinia)
3 budynie waniliowe / śmietankowe

Masa śmietanowa:
500 ml śmietanki 30%
1 galaretka pomarańczowa

Dodatkowo:
2 opakowania delicji
2 galaretki brzoskwiniowe

Sposób wykonania:

1. Z podanych składników robimy biszkopt, pieczemy w 180 st. C do suchego patyczka. Studzimy.
2. Większą część soku zagotowujemy, w pozostałej części rozpuszczamy budyń. Wlewamy do gotującego się soku, gotujemy i mieszamy, aż masa zgęstnieje. Gorącą masę przekładamy na biszkopt, a na wierzch rozkładamy delicje czekoladą do góry. Ciasto odstawiamy do stężenia.
3. Robimy masę śmietanową: galaretkę rozpuszczamy w 3/4 szklanki wrzątku, odstawiamy do lekkiego stężenia. Śmietanę ubijamy na sztywno, dodajemy tężącą galaretkę. Gotową masę wykładamy na delicje.
4. Brzoskwiniowe galaretki rozpuszczamy w wodzie (zmieszamy trochę ilość wody niż jest to opisane na opakowaniu). Odstawiamy do lekkiego stężenia, po czym wykładamy równo na ciasto.
5. Ciasto wkładamy do lodówki. Najlepiej zrobić go dzień wcześniej - wtedy wszystkie masy fajnie stężeją.

Smacznego!!!

12 komentarzy:

  1. Wspaniałe ciacho ,bardzo smakowicie wygląda )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super! Smakuje pewnie tak samo :))
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne i kolorowe. Na przekór jesieni. Bardzo mi się podoba :) A tę masę ...kubusiową kupuję i chętnie ją wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda tak soczyście i kolorowo! Muszę je w końcu zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne i bardzo kolorowe ciasto.
    Łukasz http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Droga Natalko z http://lekcjewkuchni.blogspot.com/, przez przypadek skasowałam Twój komentarz, przepraszam!
    Polecam Ci to ciasto, jest naprawdę świetne!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam Anuś. Nie jadłam takiego ciasta, bo nie przepadam za ciastami z galaretką, ale takie ciasta uwielbia mój Mąż i dzieci, więc jestem przegłosowana- ha, ha. Zapisałam, ale kiedy upiekę nie wiem, pewnie dopiero na wiosnę.
    Pozdrawiam Aniu i podziwiam za siły.Trzymaj się dzielnie Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak kolorowo, tak pozytywnie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam "Shreka" w każdej wersji:)) Też robiłam kiedyś w pomarańczowej- nawet jako jeden z pierwszych wpisów na bloga:) Twoje ciasto prezentuje się wyśmienicie:równiutkie i wysokie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!