16 września 2014

Barszcz czerwony z ziemniakami

To moja ulubiona wersja obiadowa barszczu.


Składniki:

3 średnie buraki
3 skrzydełka drobiowe
ziele angielskie
liść laurowy
1 marchewka
1 pietruszka
1 cebula
2-3 ząbki czosnku
ocet jabłko do smaku
1/2 łyżeczki kminku
2-3 łyżki śmietany 18%
siekany świeży koperek
suszony majeranek
sól, pieprz

Sposób wykonania:

1. Skrzydełka zalewamy 2 litrami wody, gotujemy, odszumowujemy. Dodajemy pokrojone warzywa: marchewkę, cebulę i pietruszkę oraz liść laurowy i ziele angielskie. Gotujemy.
2. W międzyczasie buraki obieramy, ścieramy na tarce jarzynowe i zalewamy wrzątkiem w takiej ilości, by woda pokryła buraki.
3. Kiedy warzywa będą już miękkie, dodajemy wywar z buraków, dodatkowo dodaję jeszcze 2-4 łyżki tartych buraków. Dodajemy soli i octu do smaku oraz kminek. Chwilę gotujemy.
4. Do miseczki dodajemy śmietanę i dolewamy chochlę gorącej zupy, mieszamy i wlewamy do barszczu.
5. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem, dodajemy pokrojone w plasterki ząbki czosnku, majeranek i siekany koperek. Zagotowujemy.
6. Barszcz podajemy z gotowanymi ziemniakami.

Smacznego!!!

23 komentarze:

  1. Pyszny barszczyk, z przyjemnością poproszę o miseczkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czerwony barszczyk z ziemniaczkami jest najlepszy !

      Usuń
  2. Mniam, pyszny taki barszczyk:) fajna, domowa kuchnia i ciekawe przepisy, obserwuję i zapraszam do siebie:
    lekcjewkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam taki barszcz. Ja oprócz ziemniaków podaje do niego jeszcze jajko na twardo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanie co do tego wywaru z buraków, tylko zalewamy buraki wrzątkiem i tyle? nie trzeb tego zagotować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wystarczy tarte surowe buraczki zalać wrzątkiem. Polecam ten barszczyk - to nasz ulubiony :)

      Usuń
  5. Właśnie jestem w trakcie gotowania tego barszczyku zobaczymy co mi z tego wyjdzie 😊 a nie można tych starkowanych buraczkow poorostu wrzucic do bulionu i gotowac razem z innymi warzywami? Oczywiscie marchew i pietruszke doda sie znacznie pozniej niz butaki poniewaz gotuja sie szybciej ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, tak napisałam w punkcie 3. Dodaję je pod sam koniec gotowania, bo one były przecież zalane wrzątkiem i zmiękły więc nie ma potrzeby wrzucać ich wcześniej.

      Usuń
  6. Zupka wyszla przepyszna ☺ dziwmekuje za przepis i odpowiedz ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :) Cieszę się, że smakuje :P To może jakieś foto do galerii?

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Zupa świetna. Wszystko wyszło pyszne. Rodzinka się zajadała i wszystkim smakowało. Ja jeszcze dodałam kilka suszonych grzybków, polecam i dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobra zupka. Gotowałam, wszystko wyszło super, rodzinka się zajadała. Ja dodałam jeszcze kilka suszonych grzybów (polecam)i majeranek (uwielbiam więc daję do wszystkiego). Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez daje majeranek. Musze dopisac bo mi umknelo. Ciesze sie, ze wszystkim smakowało. Pozdrowienia

      Usuń
  9. jak u mojej kochanej mamy

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy przepis koniecznie muszę spróbować u siebie, bo nie wiem jak smakuję ale wygląda naprawdę ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam bardzo lubie barszcz czerwony z ziemniakami tylko jestem ciekawa w jakim celu stosuje się ocet.

      Usuń
    2. Ocet sprawia, że barszcz zachowuje swój czerwony kolor.

      Usuń
  11. Uwielbiam barszcz czerwony, właśnie pichce na jutro :-)
    Zapraszam również do siebie na bloga kulinarnego

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja robiłam ostatnio taką zupę z buraków, ale chciałoby się z cukinii. Mam w ogórdku nawet kawałek miejsca na posianie. https://agro-wiedza.pl/jak-siac-cukinie/ Tutaj fajny artykuł, ja będę korzystać z tych rad. jednak najlepsze własne warzywa

    OdpowiedzUsuń
  13. Najlepsze są warzywa na obiad z własnych upraw

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!