29 września 2014

Suszony seler

Suszona zieleninka to fajny dodatek do zup. Moją ulubioną jest seler ze względu na swój aromat. Oprócz wersji suszonej, posiadam też świeżą mrożoną natkę selera.


Składniki:

nać selera

Sposób wykonania:

Seler płuczemy w wodzie suszymy, siekamy. Przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem. Luźno rozkładamy. Blaszkę pozostawiamy w ciepłym, przewiewnym i  miejscu. Co jakiś czas musimy przemieszać selera, by się równomiernie wysuszył. Suchy seler przechowujemy w słoiku lub innym szczelnym naczyniu. Można też ususzyć selera na niedużym słońcu.
Takiego selera używam głównie do zup. W podobny sposób można wysuszyć natkę pietruszki, koperku i innych zieleninek :)

9 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis, wykorzystam:)

    lekcjewkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry pomysł na zioła, natki. Ja też suszę co się da. A potem...jak znalazł. Jest zawsze pod ręka i to z domowej spiżarni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny sposób na domową suszoną natkę ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie należy suszyć "zieleniny" na słońcu, traci kolor.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, zawsze się zastanawiałam co mogę zrobić z nadmiarem selerowej naci.

    OdpowiedzUsuń
  6. super pomysł! na pewno wykorzystam go w swojej kuchni. Przypadkiem wpadłam na Twojego bloga i korzystam ciągle z Twoich przepisów :)

    Pozdrawiam,
    Karola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Karola. Zapraszam jak najczęściej:-) pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!