2 lipca 2014

Pierogi z czereśniami

W tym roku to już moje trzecie sezonowe pierogi, robiłam już z truskawkami i borówkami, a teraz przyszedł na czereśnie. Widywałam je kiedyś w internecie, ale nie do końca byłam do nich przekonana. Dopiero niania mojego dziecka zachęciła mnie do spróbowania. Smakują naprawdę świetnie! Polecam!


Składniki:

Ciasto:
3 szklanki mąki
sól do smaku
1 jajko
1 niepełna szklanka ciepłej wody
2 łyżki oleju

Nadzienie:
wydrylowane czereśnie (ok. 400-500 g)

Sposób wykonania:

1. Z podanych składników zagniatamy gładkie, elastyczne ciasto, odstawiamy na kilka minut i przykrywamy ściereczką.
2. Wałkujemy po kawałku ciasta, wycinamy kółka, nakładamy 2-3 połówki czereśni i zlepiamy dokładnie.
3. Pierogi gotujemy w osolonym wrzątku.
4. Podajemy z roztopionym masłem lub śmietaną i posypane cukrem.

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!