3 lipca 2014

Dżem z czerwonej porzeczki

...a właściwie dżem z pulpy owocowej, która mi pozostała z soku.


Składniki:

owoce, które pozostają po zrobieniu soku
cukier (wedle uznania)

Sposób wykonania:

1. Porzeczki przecieramy dokładnie przez sitko.
2. Garnek z przetartą porzeczką stawiamy na gazie, dodajemy cukru do smaku. Gotujemy chwilę.
3. Gorący dżem przekładamy do słoiczków, zakręcamy i stawiamy pod ręcznik. Trzymamy tak do wystudzenia i zanosimy przetwory w chłodne miejsce.

Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. Właśnie , właśnie ja tez tak robię dzemy z czerwonej porzeczki :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jeszcze pasteryzowałam z 15 minut a przepis mam podobny

    OdpowiedzUsuń
  3. Spędzam miło czas przy pani blogu i trafiłam na informacje, że z owoców "wyduszonych parą" w sokowniku można robić jeszcze dżem. I pomyśleć, że ja gupia pipka wyrzucałam przez tyle lat (co prawda ekstrahowałam je niemal "do sucha", a potem jeszcze kury miały używanie na pesteczkach i łupkach). Teraz po prostu przerwę parowanie, gdy zostanie jeszcze miąższ i zrobię dżemy tak jak pani. Bardzo dziękuję - Marzynia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Pulpa owocowa po soku będzie w sam raz na dżem, szczególnie z porzeczek, truskawek czy wiśni.
      Zapraszam jak najczęściej na bloga! Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!