3 listopada 2022

Dżem z jabłek z żelfixem

 Najczęściej robię prażone jabłka do słoików. Koleżanka poleciła mi przygotowanie jabłek z dodatkiem żelfixu lub pektyny. Wyszło naprawdę pysznie. Dżem będzie idealny do placuszków i naleśników czy do świeżej chałki z masłem.

Składniki:

  • 1 kg jabłek - już po obraniu
  • 1 opakowanie żelfixu
  • cukier do smaku
  • 1/2 szklanki wody

Sposób przygotowania:

1. Jabłka obrać, pokroić w kosteczkę. Umieścić w garnku, dodać wodę i gotować około 7-10 mniut, nie pozwolić, by kosteczka się zaczęła całkowicie rozpadać. Czas gotowania będzie zależał od gatunku jabłek.

2. Wsypać żelfix, dokładnie wymieszać, a potem dodać cukru do smaku - gotować jeszcze 3 minutki. Gorący dżem przełożyć do słoików, zakręcić i odstawić do góry nogami.

3. Z podanej porcji wyszło mi 4 słoiki. 

Smacznego!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!