27 listopada 2022

Ciasteczka orzeszki

 Te ciasteczka to wspomnienie z dzieciństwa. W zeszłym roku zainwestowałam w patelnię do ich przygotowania. Te słodkości są również popularne w Bułgarii, Ukrainie czy Litwie. 

Składniki:

Orzeszki:

  • 500 g mąki pszennej
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 150g masła
  • 3 jajka
  • 5 łyżek śmietany
  • 1 łyżka octu
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej

Krem:

  • 1 szklanka mleka
  • 4 łyżki cukru
  • 2 szklanki zmielonych orzechów włoskich
  • 200 g masła
  • łyżka alkoholu

Sposób wykonania:

1. Mąkę przesiać, dodać cukier puder, dorzucić pokrojone zimne masło i z całości zrobić kruszonkę. Wbić jajka, dodać śmietanę, ocet, sodę i zagnieść ciasto. Gotowe ciasto włożyć do pojemnika i schłodzić.

2. Metalową foremkę dobrze rozgrzać na ogniu (posiadam taką, której używa się na kuchence gazowej). Z ciasta formować kuleczki, nakładać do foremki i zrobić orzeszki. Powinny być zarumienione na złoto.

3. Zrobić krem: mleko z cukrem zagotować, dorzucić zmielone orzechy i wymieszać. Gdy zgęstnieje, dodać masło, całość wymieszać i ostudzić. Można dodać alkohol do masy.

4. Połówki orzeszków nadziać kremem, można do środka dodać kawałek orzecha lub wiśnię z zalewy. Połówki połączyć. gotowe orzeszki przechowywać w chłodnym miejscu.

Smacznego!!!

Źródło: Ewa Wachowicz

 

 

6 komentarzy:

  1. Nie mam takiej patelni, ale spróbuję zrobić babeczki z Twojego przepisu Aniu, bo mam orzechy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygladaja pysznie. Chetnie zrobilabym, ale nie mam takiej foremki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza wspomniana przeze mnie patelnie, mozna jeszcze kupić foremki na ciasteczka orzeszki, a nawet opiekacz😊

      Usuń
  3. Poda Pani link do tej patelni lub zdjecie jak wyglada.Piękne te orzeszki Czekam na odpowiedz z góry dziękuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu pierwszy lepszy link z allegro https://allegro.pl/oferta/forma-do-orzeszkow-patelnia-opiekacz-orzeszki-12956258191

      Usuń
  4. dziękuje bardzo

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!