12 września 2016

Łagodny sos słodko-kwaśny do słoików

Koleżanka z pracy przyniosła do wypróbowania sos, który robi już od kilku lat. Bardzo mi posmakował, ale delikatnie go złagodziłam poprzez odjęcie części octu. Polecam do makaronu, ryżu, mięsa :)


Składniki:

3 kg pomidorów
1 kg cebuli
3 duże papryki (żółta, czerwona i zielona)
1 puszka ananasów wraz z sokiem
6 zmiażdżonych ząbków czosnku
2 łyżki oleju
2 łyżki soli
2 łyżki musztardy
2 łyżki słodkiej mielonej papryki
1 łyżka curry
1 łyżka pieprzu
2,5 szklanki cukru
1/2 lub 3/4 szklanki octu 10% (w oryginale 1 szklanka)
2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej

Sposób wykonania:

1. Pomidory sparzyć wrzątkiem, obrać ze skórki, pokroić w kostkę lub w ćwiartki, przełożyć do garnka i trochę rozgotować. Można też całe pomidory ze skórką pokroić na mniejsze kawałki, włożyć do garnka, rozgotować, potem przetrzeć przez sito.
2. Cebulę pokroić w półtalarki i wrzucić do pomidorów. Gotować 30 minut, mieszając od czasu do czasu.
3. Paprykę i ananasa pokroić w kostkę. Do gotujących się pomidorów dodać pozostałe składniki razem z przyprawami poza mąką i syropem z puszki po ananasie. Gotować 30 minut.
4. Mąkę wymieszać z syropem, wlać do sosu, dokładnie wymieszać. Gorący sos przekładać do słoików. Zakręcać i odstawić do góry dnem do wystudzenia.

Smacznego!!!

*Można też dodać 1 puszkę odsączonej kukurydzy.

13 komentarzy:

  1. Aniu, to doskonały sos. Zapisuję przepis i chętnie z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przyjemny sos, bardzo chętnie przygotujemy go nawet nie w wersji wekowej. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale po co 2,5 szklanki cukru? Cukier jest niezrowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po co takie zbędne komentarze, przecież nikt nie mowi, że masz zrobić ten sos! Cukier jest niezdrowy, a pomidory i reszta warzyw z bio uprawy, a ocet własnej produkcji- masakra ��

      Usuń
  4. łyżkę pierzu nie za duzo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na taka porcje zdecydowanie jest ok. Sos wcale nie jest ostry.

      Usuń
  5. Robię go od lat, jedynie co modyfikuje to dodaje pędy bambusa, a pomidory z cebulą po godzinie blenduje. Octu również daję tą zmniejszoną ilość. W zimę z ryżem i piersią z kurczaka pycha��

    OdpowiedzUsuń
  6. Zblendowana cebula jest dobrym pomysłem

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie w wersji z połowa ilosci cukru i połowa szklanki octu ale najpierw udusiłam jeszcze w małej ilości wody 2 marchewki z cebula i dopiero potem dodałam pomidory. I to po godzinie zblendowalam. Dodałam jeszcze ostrej papryki i w sumie 3 łyżki soli i wyszło bardzo dobre ;) polecam!

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja zawsze robię z przepisu Ani i jest przepyszny dzieci się nim zajadają

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam wczoraj. Przepyszny.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!