27 lipca 2014

Bananowiec bez pieczenia

To ciasto jest idealne na takie dni jak teraz. Przepis znalazłam u Ewy, za pierwszym razem troszkę zmniejszyłam składniki ponieważ nie miałam tyle bananów, co w oryginale. Dlatego podaję ilość składników na dwie tortownice: małą i większą.


Składniki:

Mała tortownica (średnica 21 cm)

Spód:
okrągłe biszkopty

Masa bananowa:
1/2 kostki miękkiego masła
4 średnie banany
2 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka soku z cytryny
1 galaretka cytrynowa + 100 ml wody

Wierzch:
1 banan
1 galaretka (u mnie zielona) + 1 szklanka wody

Duża tortownica (średnica 26 cm)

Spód:
okrągłe biszkopty

Masa bananowa:
1 kostka miękkiego masła
6 średnich bananów
4 łyżki cukru pudru
2 łyżeczki soku z cytryny
2 galaretki cytrynowe + 200 ml wody

Wierzch:
2 banany
1 galaretka (u mnie zielona) + 1,5 szklanki wody

Sposób wykonania:

1.Galaretkę cytrynową rozpuścić we wrzątku i ostudzić do temperatury pokojowej.
2. Miękkie masło utrzeć z cukrem.
3. Banany zmiksować blenderem na gładką masę, dodać sok z cytryny i dodać do masła. Utrzeć do połączenia się składników. Na koniec wlać żółtą galaretkę.
4. Na dno formy wyłożyć biszkopty, na nie wylać masę bananową i odstawić do lodówki do stężenia.
5. Galaretkę na wierzch rozpuścić we wrzątku, odstawić do lekkiego stężenia.
6. Banana pokroić w plasterki, ułożyć na warstwie bananowej i całość zalać tężącą galaretką. Odstawić do całkowitego stężenia.

Smacznego!!!

Źródło: Z cukrem pudrem

10 komentarzy:

  1. Kiedyś już widziałam to cisto ale nie jadlam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny prosty pomysł na upalne dni, super wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  3. moje ulubione ciacho z bananami, pyszności, super wygląda z zieloną galaretką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, żółtych aż tyle nie miałam więc padło na zieloną :)
      Dziękuję Ewciu za przepis!

      Usuń
  4. Mniam, lubię bananowe ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ile mniej więcej czasu zastyga masa bananowa w lodówce? chodzi mi o małą tortownicę,pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam dokładnie, wydaje mi się, że dość szybko :)

      Usuń
  6. W przepisie podajesz galaretką plus 100 ml wody, czyli galaretkę rozrobić w mniejszej ilości wody niż w przepisie z opanowania galaretki. Trochę to mylące, znam podobny przepis z małymi wyjątkami i tam właśnie opisane jest żeby dać do masy 50% wody z przepisu galaretki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To proszę robić według innego przepisu. Nie uważam, by było to mylące.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!