25 czerwca 2012

Pierogi z jagodami

To moje ulubione pierogi z owocami.


Składniki:

Na ciasto:

3 szklanki mąki 
1 szklanka ciepłej przegotowanej wody
1 jajko
2-3 łyżki oleju
sól
Na farsz:
dowolna ilość borówek ( u mnie ok. 1 litr jagód)
1-2 łyżki mąki ziemniaczanej

Sposób przygotowania:

1. Z podanych składników zagniatamy ciasto.
2. Składniki na farsz mieszamy. 
3. Na krążki ciasta nakładamy farsz i dokładnie zlepiamy pierogi. Odkładamy na ściereczkę.
4. W garnku zagotowujemy wodę i wrzucamy na wrzątek pierogi, gotujemy do momentu wypłynięcia na wierzch.
5. Pierogi podajemy polane śmietaną i posypane cukrem.

Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam pierogi z borówkami! napewno zrobię w tym tygodniu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieki nie jadłam takich pierogów, moja babcia zawsze takie robiła, pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, sezon jagodowy w pełni więc może jednak zrobisz takie pierożki :)

      Usuń
  3. Znakomity przepis, pierogi wychodzą palce lizać! Cała rodzina chwali smak :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!