9 czerwca 2012

Pierogi z truskawkami

To moje ukochane pierogi z dzieciństwa. W sezonie są u nas obowiązkowo, a w zimie mam zawsze trochę mrożonych truskawek i robię jak najdzie mnie ochota :-)

 
Składniki:

Na ciasto: 
3 szklanki mąki 
1 szklanka ciepłej przegotowanej wody
1 jajko
2-3 łyżki oleju
sól

Na farsz:
ok. 1 kg truskawek

Dodatkowo:
śmietana lub jogurt naturalny
cukier

Sposób przygotowania:

1. Z podanych składników zagniatamy elastyczne ciasto. Wałkujemy, wykrawamy kółka.
2. Na każdą porcję ciasta nakładamy 1-2 truskawki i zlepiamy.
3. Przygotowane pierogi gotujemy w osolonym wrzątku.
4. Podajemy polane śmietaną lub jogurtem naturalnym i posypane odrobiną cukru.
 
Smacznego!!!



 

6 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!