8 sierpnia 2017

Sałatka z zielonych pomidorów do słoików

W ubiegłym roku miałam prawdziwy wysyp pomidorów na mojej mini działce :) Zrobiłam kilka słoików takiej oto sałatki. W tym roku za to posadziłam pomidorki koktajlowe, więc na bieżąco je zrywam i dzieci zajadają :)


Składniki:

2 kg zielonych pomidorów
1 kg cebuli
mielony czarny pieprz
1 listek laurowy na słoik
4 kulki ziela angielskiego na słoik 

Zalewa:
1 szklanka octu
4 szklanki wody
2 łyżki soli
1 szklanka cukru
1 łyżka ziaren gorczycy

Sposób przygotowania:

1. Pomidory pokroić w plasterki, a cebulę w półplasterki. Warzywa zamieszać razem w jednej misce, Dodać pieprzu wedle uznania.
2. Warzywa ciasno ułożyć do przygotowanych wcześniej słoików. Dodać też listek laurowy i ziele angielskie do każdego słoika.
3. Składniki zalewy zagotować. Gorącą zalewą zalać słoiki, zakręcić i pasteryzować 10 minut od momentu zagotowania.

Smacznego!!!


3 komentarze:

  1. Uwielbiam takową sałatkę do obiadu, a zwłaszcza jak jest domowa i ze składników z przydomowego ogródka ♥ Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do swojego kącika! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam ją, robię co roku :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!