19 września 2011

Kruche ciasto z rabarbarem

Na bazarku można jeszcze kupić świeży rabarbar. Skorzystałam z tej okazji upiekłam ciasto. Polecam!


Składniki:

Ciasto:
0,5 kg mąki
20 dag cukru pudru
1 kostka margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
1 opakowanie cukru waniliowego
4 żółtka

Rabarbarowe nadzienie:
0,5 kg pokrojonego rabarbaru
3 łyżki cukru
2 łyżki miodu 

Piana:
4 białka
odrobina soli
3 łyżki cukru

Dodatkowo: 1 słoik dżemu brzoskwiniowego (w oryginale morelowego) 

Sposób przygotowania: 

1.Najpierw przygotowujemy rabarbarowe nadzienie: pokrojony rabarbar mieszamy z cukrem i miodem, odstawiamy na 2 godziny. Po tym czasie odsączamy rabarbar z nadmiaru soku.
2. Z podanych składników zagniatamy ciasto (oprócz kakao) i dzielimy na 3 części. Do jednej dodajemy kakao i ponownie zagniatamy. 
3. Ubijamy pianę z podanych składników.
4. Wykładamy jedną część ciasta na blaszkę, równomiernie rozkładamy najpierw dżem brzoskwiniowy (lub morelowy), a potem farsz rabarbarowy. Następnie wykładamy ubitą pianę z cukrem. Na pianę ścieramy najpierw ciasto kakaowe, a następnie jasne. 
5. Całość pieczemy w 180°C ok. 35-40 minut (do ładnego zrumienienia się wierzchu).

SMACZNEGO :)

Źródło: Moje ciacho

7 komentarzy:

  1. oj, oj...
    ale smakowicie się prezentuje ;]



    http://www.karmel-itka.blogspot.com
    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. jak ja tęsknię za rabarbarowymi ciastami..pycha;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam, mniam... juz sie czestuje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Apetyczne:) Muszę jeszcze poszukać rabarbaru

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki trochę pleśniak?:) Mmmm!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam pleśniaka więc nie mam porównania, polecam za to tego rabarbarowca - jest pyszny :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!