30 września 2011

Ciasto Cappuccino

Wszystko co dobre szybko się kończy...Właśnie dziś oficjalnie kończy mi się urlop macierzyński :( Od poniedziałku wracam do pracy. Więc na zakończenie tego pięknego okresu zapraszam Was na przepyszne ciasto! Ciasto cappuccino to prawdziwy HIT - ma wielu wielbicieli wśród moich znajomych i członków rodziny. Po raz pierwszy piekłam go na Chrzest Św. mojej córeczki i od tego momentu gości na naszych stołach podczas różnych uroczystości. Gorąco polecam!!! Naprawdę warto wypróbować ten przepis :)


Składniki:

Biszkopt:
6 jajek 
1 szklanka cukru 
1 szklanka mąki tortowej (można dać część mąki ziemniaczanej)
1 opakowanie budyniu waniliowego lub śmietankowego 
3 łyżki kakao 
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
aromat waniliowy

Masa budyniowa: 
1 budyń śmietankowy lub waniliowy
2 łyżki cukru
0,5 kostki margaryny lub masła 
1,5 szklanki mleka (ok 400 ml)

Masa cappuccino:
60 g dowolnej kawy cappuccino
1 łyżka kawy rozpuszczalnej (można pominąć)
2 śmietany śnieżki
400 ml mleka
3 łyżeczki żelatyny

Sposób przygotowania:

1. Przygotować biszkopt: ubić białka z odrobiną soli, dodawać żółtka, cukier, aromat, delikatnie wmieszać mąkę, suchy budyń, kakao i proszek do pieczenia. Upiec. Po wystudzeniu przekroić wzdłuż.
2. Ugotować budyń. Wystudzony zmiksować z margaryną.
3. Przygotować masę cappuccino: zagotować mleko, rozpuścić kawę cappuccino i rozpuszczalną, wystudzić. Jak będzie zimne wsypać śnieżki i ubić. Żelatynę rozpuścić w 100 ml gorącej wody, wystudzić i wmieszać do masy.

Uwaga! Gotowe biszkopty można nasączyć ponczem: 1 szklanka wody + sok z cytryny + 1 łyżka cukru.

Przełożenie ciasta od dołu:
połowa biszkoptu
masa budyniowa
masa cappuccino (odłożyć trochę do dekoracji)
połowa biszkoptu
reszta masy kawowej

Gotowe ciasto posypać tartą czekoladą lub posypką czekoladową.

SMACZNEGO :)

Źródło: Smak domu...

15 komentarzy:

  1. bardzo apetycznie sie prezentuje, lubie takie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowity widok!
    Na pewno pyszne.Bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny, bardzo lubię cappuccino więc ta masa do mnie przemawia bardzo mocno :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam zaglądam do Pani od niedawna ale wypróbowałam już kilka przepisów a czy zamiast śnieżki można użyć śmietanki 30%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Nie wiem jak zrobić podobną piankę, ale na śmietanie...Chyba wtedy użyłabym kawy rozpuszczalnej rozpuszczonej w małej ilości wody. Ubiłabym śmietankę z cukrem pudrem, do tego wlałabym zimną kawę i rozpuszczoną żelatynę i delikatnie całość zamieszałabym. Myślę, że efekt byłby podobny :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Strasznie jestem zawiedziona i zione zloscia bo wlasnie staralam sie zrobic to ciasto i podazajac wg wytycznych w tym przepisie ciasto nie wyszlo wogole!!! Przepis jest nie dokladny, proporcje jak widac tez nie a kolejnosc wykonywania jak widac nie prowadzi do osiagniecia rezultatow. Biszkopt nie wyrosl, budyn wyszedl za gesty, a masa cappuciono pozostala konsystencj wody grrrrr

      Usuń
    3. Oj, trudno, tak czasami bywa...Mi też nie zawsze wszystko wychodzi. Choć będę bronić tego przepisu - dla mnie proporcje są dobrze dobrane i osobiście nie miałam z nim nigdy problemów.

      Usuń
  5. Super blog. Obserwuję i zapraszam do mnie.
    Łukasz http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam to ciasto na rodzinki mojego Mikołaja - wyszło rewelacyjnie! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pani Aniu ,a jaka forma,czas pieczenia i temperatura.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biszkpt standardowo 180 stopni. Pieke ok 30-40 minut. A forma 24x36. Pozdrawiam i zycze udanuch wypiekow:-)

      Usuń
  8. Aniu, ciasto mega! Zrobiłam na imieniny mojego Krzyśka. Wszyscy się zachwycali, nawet teściowa :) Dziękuję :*
    Dominika

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!