14 czerwca 2014

Gołąbki z kaszą gryczaną i mięsem

Niedawno robiłam pierwsze w tym roku gołąbki z młodej kapusty. Tym razem do farszu zamiast ryżu użyłam kaszy gryczanej. Wyszły pyszne! Polecam!


Składniki:

1 duża główka młodej kapusty

Farsz:
2 szklanki kaszy gryczanej
2,5-3 szklanki wody + sól + 2 łyżki masła
500-600 g mięsa mielonego (u mnie od łopatki)
2 cebule
sól, pieprz
majeranek
przyprawa do gołąbków

Sposób wykonania:

1. Kaszę płuczemy, zalewamy wodą, solimy i dodajemy masło. Gotujemy przez 15 minut, aż kasza wchłonie wodę, odstawiamy, przykrywamy garnek ręcznikiem, by kasza napęczniała. Gotową kaszę przekładamy do miski.
2. Mięso smażymy na oleju, lekko doprawiamy solą. Mięso dodajemy do kaszy.
3. Cebulę siekamy, rumienimy na niewielkiej ilości oleju. Dodajemy do kaszy.
4. Farsz dokładnie mieszamy, doprawiamy majerankiem, przyprawą do gołąbków, pieprzem i ewentualnie solą.
5. Z kapusty ściągamy liście wierzchnie, odkładamy. Wycinamy głąb kapusty.
6. W dużym garnku gotujemy wodę z dodatkiem octu. Wkładamy kapustę i kolejno ściągamy sparzone liście kapusty.
7. Przy każdym liściu odkrawamy zgrubiałą część, nakładamy farsz i i ciasto zwijamy. Na dnie brytfanki kładziemy liść, na nim układamy gołąbki. Zalewamy wodą.
8. Całość przykrywamy liściem wierzchnim i pokrywką. Pieczemy godzinę w 180-190 st.C.
9. Gołąbki podajemy z ulubionym sosem. My zjedliśmy z sosem pomidorowym z papryką (KLIK). Polecam!

Smacznego!!!

8 komentarzy:

  1. Jadłam kiedyś takie i wspominam je dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie one apetyczne .. zjadłabym takie gołąbki z wielkim apetytem ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię odmiany w gołąbkach, ostatnio robiłam z pęczakiem- świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gołąbki z pęczakiem jeszcze przede mną :) Kiedyś zrobię z inną kaszą

      Usuń
  4. z kaszą czy z ryżem uwielbiam te tradycyjne zawijane gołąbki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam gołąbki, ta wersja nie tylko jest smakowita, ale jaka zdrowa, super sprawa !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!