22 sierpnia 2013

Kompot z mirabelek

Pod naszym blokiem mirabelki owocują jak szalone :) Nie mogłam jednak patrzeć na ogrom owoców jaki się marnuje... Prawie nikt ich nie zbiera i owoce zalegają pod drzewem. Dlatego zabrałam dwie reklamówki i uzbierałam dość sporo owoców. Jedną część zawiozłam mamie, a z drugiej zrobiłam kompoty (miałam już nie robić przetworów, bo brakuje mi słoików). Zapraszam!


Składniki:

mirabelki - ilość i odmiana dowolna (u mnie żółte i czerwone)
3-4 łyżki cukru na 1 słoik litrowy
woda

Sposób przygotowania:

1. Umyte mirabelki pakujemy do słoików (wkładam do połowy lub 2/3 wysokości słoika).
2. Do każdego słoika dodajemy cukier i całość zalewamy wodą. Zakręcamy słoiki.
3. Słoiki pasteryzujemy 20 minut od momentu zagotowania.

Smacznego!!!

5 komentarzy:

  1. Wiem jak pysznie smakuje kompot z mirabelek, ja także robię konfitury, znakomite owoce, choć trochę zapomniane ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie się zabieram za kompot mirabelkowy :-) Bo też serce się kraja jak tyle owoców się marnuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo:)
      Nawet dziś zrobiłam kolejne słoiki z kompotem :)

      Usuń
  3. W tym roku mirabelki są wyjątkowo słodkie i soczyste, kompocik wyjdzie palce lizać !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - zapraszam jeszcze na dżem z czerwonych mirabelek:
      http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2013/08/dzem-z-czerwonych-mirabelek.html

      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!