24 sierpnia 2013

Ciasto kakaowe ze śliwkami

Cały tydzień chodziło za mną ciasto ze śliwkami. Zrobiłam dziś. Przepis kombinowany z dwóch innych ucieranych ciast - ale bardzo udany :) Polecam!


Składniki (blaszka 25x30cm):

6 jajek
1 i 1/4 szklanki cukru
3 szklanki mąki
3 łyżeczki kakao
1 łyżeczka sody oczyszczonej
odrobina olejku śmietanowego
1 szklanka oleju
1 łyżka octu

ok.70 dag śliwek - u mnie węgierki

Sposób przygotowania:

1. Śliwki myjemy, pozbawiamy pestek i kroimy na ćwiartki.
2. Mąkę przesiewamy w jednej misce z kakao i sodą.
3. Jajka ubijamy z cukrem i octem. Jak masa zacznie bieleć, dodajemy partiami mąkę wymieszaną z sodą i kakao. Na koniec wlewamy olejek i olej, dokładnie miksujemy.
4. Pokrojone śliwki wsypujemy do ciasta i całość mieszamy.
5. Ciasto przekładamy do blaszki wyłożonej papierem. Całość pieczemy przez 45-50 minut (najlepiej do suchego patyczka) w 180 st. C.

Smacznego!!!

6 komentarzy:

  1. Masz wiele ciekawych przepisów, także będę tu wpadać:) a ciasto wygląda przepysznie:) Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, w takim razie zapraszam częściej.
      Pozdrawiam weekendowo!

      Usuń
  2. Moja siostra kiedyś zrobiła podobne i było bardzo smaczne ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super :)
    Będę zaglądała :)

    Pozdrawiam,
    http://ewakuchennie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!