16 sierpnia 2013

Surówka z czerwonej kapusty II

Zapraszam na pyszną surówkę według przepisu mojej mamy.


Składniki:

połówka główki czerwonej kapusty
1 duża marchewka
1 cebula
1 jabłko
siekana natka pietruszki lub selera
sok z cytryny lub kwasek cytrynowy
kilka łyżek oleju
cukier do smaku
sól, pieprz

Sposób przygotowania:

1. Kapustę szatkujemy, zalewamy wodą i gotujemy do miękkości (ok.10-15 minut).
2. Pod koniec gotowania dodajemy sok z cytryny lub kwasek. Gotową kapustę przekłądamy na sitko, by woda spłynęła.
3. Cebulę obieramy i kroimy w kosteczkę, a obrane jabłko i marchewkę ścieramy na tarce jarzynowej. W misce mieszamy kapustę, marchew, jabłko i cebulę, dodajemy posiekaną zieleninę, dodajemy olej, sól, cukier i pieprz do smaku.

Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. surówka bardzo fajna:) a ja dołożyłam jeszcze na koniec majonez i wyszła jeszcze lepsza:)) pychotka :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jezeli skladnikw glowny jest parzony lub gotowany, to nie jest to juz "surowka" tylko "salatka" i to napewno ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!