18 sierpnia 2013

Sałatka brokułowa Doris

Znów zapraszam Was na sałatkę, tym razem według przepisu mojej siostry Dori. Smakuje bardzo fajnie, szczególnie teraz, gdy mamy dostęp do pysznych sezonowych warzyw. Polecam wszystkim, którzy lubią połączenie brokuł + feta + czosnek + inne dodatki :)


Składniki:

1 brokuł
4 jajka
3 pomidory
1/2 puszki kukurydzy
1 kostka fety

Sos I:
2 łyżki majonezu
2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
1 łyżka musztardy
2 zmiażdżone ząbki czosnku

Sos II:
2 łyżki msjonezu
2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
2 zmiażdżone ząbki czosnku
sól, pieprz, cukier do smaku
1 łyżeczka ziół prowansalskich

Sposób przyrządzenia:

1. Różyczki brokuła gotujemy w osolonej wodzie z dodatkiem odrobiny cukru na półtwardo. Wyciągamy z wody. Studzimy.
2. Jajka gotujemy na twardo. Kroimy w kosteczkę.
3. Umyte pomidory kroimy w kostkę.
4. Fetę kroimy w kostkę (chyba, że kupiliśmy już pokrojoną, to ten punkt mamy z głowy).
5. Warzywa i jajka układamy warstwowo: część pomidorów, jajka, feta, brokuły, kukurydza i czynność powtarzamy, aż do skończenia się składników.
6. Mieszamy dowolny sos (I lub II) ze składników podanych powyżej, schładzamy przez 15-30 minut.
7. Całość zalewamy sosem. Czasem też wierzch posypuję prażonym słonecznikiem. Podajemy.

Smacznego!!!

12 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczna sałatka. Zapisuję do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! W czwartek robiła ją moja siostra, a wczoraj ja zrobiłam :) I już nie ma... znika w mgnieniu oka.

      Usuń
  2. Widzę ,że u ciebie ostatnio królują sałatki, świetnie:)
    Takie zdrowe, a za to sycą :0)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, królują, w końcu mamy teraz bogactwo świeżych owoców więc korzystam!

      Usuń
  3. Smaczna, pożywna i zdrowa sałatka !

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mnie i mojej rodziny, lubimy takie połączenia, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę, robię prawie tak samo, tylko, że różyczki brokuła blanszuję i nie daję kukurydzy :) A brokułowe nóżki zużywam do zupy brokułowej, albo groszkowej. W ogóle brokuły są bardzo zdrowe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc dla odmiany proponuję zrobić według moich wskazówek, myślę, że na pewno by Ci posmakowała taka wersja :)

      Usuń
  6. Wygląda bardzo smacznie i zachęcająco :) Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gorąco polecam! Ta sałatka to nasz rodzinny hit :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!