2 sierpnia 2013

Ryż z jabłkami

Dziś zapraszam was na obiad z czasów mojego dzieciństwa. Wiem, że niektórzy robią to danie zupełnie inaczej (np. zapiekając całość w piekarniku). U nas się gotuje ryż, a osobno smaży się jabłka, a potem łączymy oba składniki w całość. Taka wersja smakuje mi najbardziej. 


Składniki:

2 szklanki ryżu
2 szklanki mleka
2 szklanki wody
sól
cukier do smaku

1 kg jabłek
cukier do smaku
cynamon

Sposób przygotowania:

1. Opłukany ryż gotujemy do miękkości w wodzie z mlekiem. Dodajemy troszkę soli i cukru do smaku.
2. Obrane jabłka kroimy w kostkę, podlewamy niewielką ilością wody i dusimy, mieszając od czasu do czasu. Słodzimy do smaku i dodajemy cynamon - całość mieszamy. Zamiast smażyć jabłka, możemy użyć gotowych prażonych jabłek, np. takich.
3. Do ugotowanego ryżu dodajemy uprażone jabłka i całość mieszamy. Podajemy na ciepło (ale i na zimno też dobrze smakuje).

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Też ostatnio robiłam, tylko z makaronem. U mnie to też smak dzieciństwa. Teraz przepis czeka na opublikowanie:). Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też robiłam z makaronem - zdjęcia póki co okupują kompa...

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!