14 sierpnia 2013

Sałatka z brokułem, fetą i pomidorami

Dla wszystkich miłośników brokułów i nie tylko :)


Składniki:

1 mały brokuł
2 pomidory / lub 2 garści pomidorków koktajlowych
1 kostka fety
garść słonecznika

Sos:
majonez
jogurt naturalny
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
odrobina cukru

Sposób przygotowania:

1. Brokuła podzielonego na różyczki gotujemy na półtwardo w osolonym wrzątku z dodatkiem odrobiny cukru. Studzimy.
2. Fetę kroimy w kostkę.
3. Umyte pomidory kroimy w półplasterki, a jeśli używamy pomidorków koktajlowych to należy je przekroić na pół.
4. Ziarna słonecznika prażymy na suchej patelni.
5. Składniki sosu mieszamy (proporcje wedle smaku).
6. Na półmisku układamy warstwami: brokuł, feta, pomidory, całość polewamy sosem i posypujemy słonecznikiem.

Prosto, szybko i smacznie - czego chcieć więcej od letnich sałatek :)
Smacznego!!!



13 komentarzy:

  1. mmm... jak smacznie :)

    może zainteresuje Cię moje rozdanie kulinarne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też również sałatka z brokułami :)
    Jeśli chcesz zajrzyj :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne dania serwujesz, wygląda przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna sałatka, chętnie wypróbuję u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz zrobiłam ta sałatke., mam nadzieję że będzie dobra bo wygląda ładnie

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie tego szukałam, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja ulubiona sałatka z brokułami 😊 czasami jeszcze dodaje jajko na twardo. Kate

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też robię różne wersje tej salatki. Ale ta właśnie prosta jest dla mnie najlepsza🙂 pozdrawiam

      Usuń
  8. Właśnie dziś zrobiłam, bo jutro mam gości, wygląda rewelacyjne a jak smakuje dowiem się jutro 😀 😃 mega szybki przepis, dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sałatka jest pyszna. Robiłabym ja jednak w dniu serwowania, bo brokuły lubią podchodzić wodą. Jeśli tak się zdarzy, to nie zapomnij jutro delikatnie odlać nagromadzony płyn. Smacznego 😊

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!