30 sierpnia 2013

Dżem z czerwonych mirabelek

Pierwszy raz robiłam dżem z mirabelek i wiecie co? Jest wspaniały!!! Przyznaję, że nie doceniałam tych owoców. Są rewelacyjne, a przetwory z nich to pierwsza klasa!



Składniki:
 
2 kg czerwonych mirabelek
1 konfiturex
sok z połowy cytryny
ok. 70 dag cukru (według uznania)

Sposób przygotowania:

1. Mirabelki myjemy i pozbywamy się pestek.
2. Owoce przekładamy do garnka, chwilkę smażymy, by troszkę się rozpadły.
3. Wsypujemy konfiturex i mieszamy ok 1 minuty.
4. Do mirabelek dodajemy cukier (do smaku - w zależności jak słodkie są mirabelki) i dodajemy sok z cytryny. Gotujemy ok. 2 minut. Zestawiamy z gazu i mieszamy jeszcze chwilę, aż piana zniknie.
5. Gorący dżem przekładamy do wcześniej przygotowanych słoików. Zakręcamy, stawiamy do góry nogami przynajmniej na 5 minut.
6. Słoiczki można zapasteryzować, wtedy będziemy mieć większą pewność, że dżem się nie popsuje. Choć ja nie pasteryzuję i dżem się dobrze trzyma:)

Smacznego!!!


2 komentarze:

  1. Te smakowite śliweczki swietnie sprawdzają się w przetworach, wspaniały dżem w słoiczkach i pyszne na zimę ;) !

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam jak u babci rosło drzewo mirabelkowe, ale nigdy nie jadłam jeszcze takiego dżemu, muszę koniecznie spróbować w tym roku! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!