1 sierpnia 2013

Zupa kalafiorowa

Pyszna sezonowa zupa, którą w okresie letnim często robię.


Składniki:

  • 1 kalafior (ok 400-500 g)
  • 2 marchewki
  • 3 ziemniaki
  • 1 pietruszka
  • 1 cebula
  • kawałek selera
  • 2,5 litra bulionu (np.na kościach drobiowych)
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki śmietany do zup
  • siekany koperek


Sposób przygotowania:

1. Marchewkę, pietruszkę, ziemniaki i selera obieramy, a następnie kroimy dowolnie.
2. Cebulę kroimy w kostkę lub na pół.
3. Warzywa wrzucamy do bulionu, dodajemy liść laurowy i kilka ziarenek ziela angielskiego. Kiedy warzywa będą półmiękkie, dorzucamy umyty i podzielony na różyczki kalafior.
4. Kiedy kalafior będzie miękki (ale nie rozgotowany!) zupę doprawiamy solą, pieprzem.
5. W osobnym naczyniu mieszamy 2 łyżki śmietany z 1 chochelką gorącej zupy i mieszankę wlewamy do garnka. Zupę podgrzewamy jeszcze chwilkę (ale nie doprowadzamy do wrzenia!), a na koniec dodajemy posiekany koperek.

Smacznego!!!



17 komentarzy:

  1. ale mi narobiłaś ochoty tą kalafiorową,:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię,bardzo ;)
    Tak jak Twojego bloga Aniu :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam do korzystania z przepisów!

      Usuń
  3. Aniu,ależ narobiłaś mi smaku na tą zupkę.Zrobiłaś taką jaką robiła moja Mama.Patrząc na fotografię,aż się chce jeść,a pora obiadowa się zbliża.
    Pozdrawiam Ciebie bardzo ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również ciepło pozdrawiam i dziękuję za miłe słowa!

      Usuń
  4. dziś robiłam ; )
    http://lubieessc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam uwielbiam zupę kalafiorową :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję! Wyszła mi wspaniale. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć Aniu!

    Właśnie szukam przepisu na zupę kalafiorową i trafiłam na Twoją stronę.
    W "składnikach" nie ma cebuli, a w "sposobie przygotowania" jest. Podsmażyć i wrzucić do zupy?

    Z góry dzięki za odpowiedź!

    Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Jolu!

      Dziękuję za zwrócenie uwagi. Cebulę kroję w grubą kostkę i dorzucam do reszty bez podsmażania :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. To najlepsza zupa kalafiorowa mowie wam!

    OdpowiedzUsuń
  9. pycha! taką właśnie zupę kalafiorową lubimy najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam! :)
    Ja ostatnio robiłam taką z dodatkiem wędzonego boczku, jak ta:
    http://co-na-obiad.pl/kuchnia_polska/zupy/zupa_kalafiorowa.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!