2 sierpnia 2013

Herbata ze świeżej mięty z cytryną

Pyszna orzeźwiająca herbata ze świeżych listków mięty - można pić i na ciepło i na zimno. Recepturę mam od koleżanki z pracy. Od niej też dostałam miętę, która pięknie mi rośnie na balkonie :)


Składniki:

świeże listki mięty
plasterki cytryny
wrzątek

Sposób przygotowania:

Umyte listki mięty zalewamy wrzątkiem. Po kilku minutach zaparzania dorzucamy plasterek cytryny. Wtedy to napar zmienia barwę z lekko zielonej na bezbarwną. Herbatkę można pić gorącą, lub można ostudzić i podać na zimno.

Smacznego!!!


8 komentarzy:

  1. Mam pełno mięty na balkonie i też taką sobie robię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. powinno byc chyba "Po kilku minutach zaparzania dorzucamy plasterek CYTRYNY' a nie mięty:). To taki raczej napar z miety. Z herbat polecam zaparzyc herbate zielona z peczkiem miety i poslodzic np. suropem z agawy.pozrdr.ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dziękuję.
      A moja herbatka miętowa to taka sama herbata jak ta zaparzana z liści zwykłej herbaty cy płatków kwiatowych. Każda jest naparem :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. mięta ogólnie ma wiele cudownych właściwości. Spróbuję przygotować ją wg Twojego sposobu ;)

    + obserwujemy?

    www.izabielaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu,bardzo fajny przepis,prosty i skuteczny na upały,a mięty w ogrodzie mam dużo,więc dzisiaj dla mojego "bractwa" zrobię taką schłodzoną herbatkę,tylko może dodam trochę miodku.Dziękuję za przepis.
    Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!