21 sierpnia 2013

Fasolka szparagowa z tymiankiem i cebulą

Robiłam już fasolkę szparagową na kilka sposobów (z bułką tartą, po grecku i prowansalsku). Tym razem pomysł zaczerpnęłam od Megi65 z WŻ. Od siebie dodałam ząbek czosnku dla wyrazistego smaku.


Składniki:

250 g fasolki szparagowej (odmiana i kolor dowolny - najważniejsze, żeby była młoda i jędrna)
1 mała cebulka
1 łyżeczka masła
tymianek świeży lub suszony
sól do smaku
1 ząbek czosnku

Sposób przygotowania:

1. Fasolkę myjemy i odcinamy końcówki. Wrzucamy na osolony wrzątek i gotujemy do miękkości (fasolka nie może się rozgotować).
2. W tym czasie obraną i posiekaną cebulkę podsmażyć na maśle (cebula nie powinna się zrumienić, a jedynie pozbyć się swojej surowości).
3. Fasolkę odcedzić, wrzucić do garnka i posypać tymiankiem (ostrożnie z tą przyprawą, bo jest bardzo aromatyczna!). Dodajemy cebulkę i zmiażdżony ząbek czosnku, doprawiamy do smaku, mieszamy.

Smacznego!!!

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!