17 czerwca 2013

Botwinka pasteryzowana na zimę

W ubiegłym roku zrobiłam taką botwinkę na zimę. To naprawdę świetna sprawa, szczególnie jeśli ktoś lubi barszcz czerwony z botwinką czy zupę z buraków. Polecam gorąco! 


Składniki:

pęczki ładnej botwinki
sól
woda
sok z cytryny lub odrobina octu

Sposób przygotowania:

1. Botwinkę oczyszczamy z brzydkich liści, tak aby zostały te najładniejsze i najzdrowsze.
2. Botwinkę i buraczki dokładnie płuczemy, liście kroimy w paski, a buraczki w kostkę lub plasterki.
3. Pokrojone buraczki i botwinkę wkładamy do garnka, zalewamy wrzątkiem w takiej ilości, by woda pokryła warzywa. Gotujemy bez przykrycia przez kwadrans.
4. Doprawiamy solą i sokiem z cytryny lub octem do smaku. Gorącą botwinkę przelewamy do słoików i pasteryzujemy ok 15-20 minut.

Zimą taką botwinkę przelewamy do wywaru warzywnego lub mięsnego, doprawiamy do smaku, dodajemy np. białą fasolkę z puszki czy inne warzywa i mamy naprawdę świetną zupkę z botwinką :) Polecam!

13 komentarzy:

  1. Fajna sprawa, poproszę więcej przepisów na takie przetwory :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super !!! Szkoda ,ze wcześniej nie widziałam ,miałam tyle botwiny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę fajna sprawa taka botwinka...ja i mój mąż do botwinki przekonaliśmy się dopiero w tym roku wcześniej jakoś nam nie bardzo smakowała:) na pewno zrobię kilka słoiczków na zimę :)









    OdpowiedzUsuń
  4. super przepis teraz moje dziecko nie umrze z glodu Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  5. rok temu mialam za duzo swizej botwinki i resztki buraczkow w pazdzierniku (USA), , po pokrojeniu wszystkiego jak na botwinke upakowalam w sloiki z dwoma lyzeczkami soli wlalam wode i zapasteryzowalam w garnku. Wspaniale jedzenie z kazda zupa i jaki zupa samodzielna tez.
    Dzieki za inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Brak informacji ile soli ????????????????

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Aniu :) buraczki robię od dwóch lat i "zaraziłam" nimi całą rodzinę ;) Bardzo się cieszę, że co raz więcej z nas odkrywa ich rewelacyjny smak - zwłaszcza zimą ! Polecam dodać do każdego słoika po dwa rozkrojone ząbki czosnku a pokrojoną botwinkę, przed zalaniem wrzątkiem, połączyć ze świerzutkim drobno posiekanym koperkiem.... Niesamowicie smakuje !! Pozdrawiam gorąco :) bj

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy moge botwine razem ze szczawiem tak przygotowac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem szczerze mówiąc, nigdy nie robiłam przetworów ze szczawiem.

      Usuń
  9. WitaM ja co roku mrozilam. Niestety potem nie mam miejsca w lodówce. Wlasnie wyjelam cala plus dokupiona. Zrobie w tym roku do sloikow pasteryzowaną.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!