17 czerwca 2013

Botwinka pasteryzowana na zimę

W ubiegłym roku zrobiłam taką botwinkę na zimę. To naprawdę świetna sprawa, szczególnie jeśli ktoś lubi barszcz czerwony z botwinką czy zupę z buraków. Polecam gorąco! 


Składniki:

pęczki ładnej botwinki
sól
woda
sok z cytryny lub odrobina octu

Sposób przygotowania:

1. Botwinkę oczyszczamy z brzydkich liści, tak aby zostały te najładniejsze i najzdrowsze.
2. Botwinkę i buraczki dokładnie płuczemy, liście kroimy w paski, a buraczki w kostkę lub plasterki.
3. Pokrojone buraczki i botwinkę wkładamy do garnka, zalewamy wrzątkiem w takiej ilości, by woda pokryła warzywa. Gotujemy bez przykrycia przez kwadrans.
4. Doprawiamy solą i sokiem z cytryny lub octem do smaku. Gorącą botwinkę przelewamy do słoików i pasteryzujemy ok 15-20 minut.

Zimą taką botwinkę przelewamy do wywaru warzywnego lub mięsnego, doprawiamy do smaku, dodajemy np. białą fasolkę z puszki czy inne warzywa i mamy naprawdę świetną zupkę z botwinką :) Polecam!

18 komentarzy:

  1. Fajna sprawa, poproszę więcej przepisów na takie przetwory :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super !!! Szkoda ,ze wcześniej nie widziałam ,miałam tyle botwiny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę fajna sprawa taka botwinka...ja i mój mąż do botwinki przekonaliśmy się dopiero w tym roku wcześniej jakoś nam nie bardzo smakowała:) na pewno zrobię kilka słoiczków na zimę :)









    OdpowiedzUsuń
  4. super przepis teraz moje dziecko nie umrze z glodu Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  5. rok temu mialam za duzo swizej botwinki i resztki buraczkow w pazdzierniku (USA), , po pokrojeniu wszystkiego jak na botwinke upakowalam w sloiki z dwoma lyzeczkami soli wlalam wode i zapasteryzowalam w garnku. Wspaniale jedzenie z kazda zupa i jaki zupa samodzielna tez.
    Dzieki za inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Brak informacji ile soli ????????????????

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Aniu :) buraczki robię od dwóch lat i "zaraziłam" nimi całą rodzinę ;) Bardzo się cieszę, że co raz więcej z nas odkrywa ich rewelacyjny smak - zwłaszcza zimą ! Polecam dodać do każdego słoika po dwa rozkrojone ząbki czosnku a pokrojoną botwinkę, przed zalaniem wrzątkiem, połączyć ze świerzutkim drobno posiekanym koperkiem.... Niesamowicie smakuje !! Pozdrawiam gorąco :) bj

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy moge botwine razem ze szczawiem tak przygotowac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem szczerze mówiąc, nigdy nie robiłam przetworów ze szczawiem.

      Usuń
    2. Ja robiłam i robię od lat.Myję,kroję i tak jak botwinkę zalewam wodą i zagotowuję .Potem przekładam do słoiczków i pasteryzuję 10 minut..

      Usuń
  9. WitaM ja co roku mrozilam. Niestety potem nie mam miejsca w lodówce. Wlasnie wyjelam cala plus dokupiona. Zrobie w tym roku do sloikow pasteryzowaną.

    OdpowiedzUsuń
  10. Buraczki wcześniej zagotować osobno i obrać ze skórki, czyli robić ze skórką???

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłem wg przepisu i po tygodniu w słoikach zaczęła się fermentacja

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!