27 lipca 2013

Ciasto z morelami II

Pyszniutkie, leciutkie, po prostu idealne! Właściwie to już moje trzecie ciasto z morelami, ale drugie ucierane, a jedno było kruche. To akurat zrobiłam z przepisu Oli. Po prostu rewelacja! A na inne ucierane ciasto z morelami zapraszam tutaj.


Składniki (u mnie blaszka 25 x 30 cm):

6 jajek
1,5 szklanki cukru (dałam trochę mniej)
1 cukier waniliowy
kilka kropel olejku waniliowego
2 i 3/4 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka octu
morele - ilość wedle uznania

Sposób przygotowania:

1. Morele myjemy, osuszamy i pozbywamy się pestek. Kroimy na ćwiartki.
2. Mąkę i proszek do pieczenia przesiewamy do jednej miski.
3. W drugiej misce jajka ubijamy z cukrem, octem i cukrem waniliowym, aż zaczną bieleć. Wtedy porcjami dodajemy przesianą mąkę i proszek, zmniejszając przy tym obroty miksera. Na koniec wlewamy olej i olejek waniliowy, miksujemy do połączenia się składników.
4. Ciasto wylewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Na cieście rozkładamy morele.
5. Ciasto przekładamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. na 40-50 minut (do suchego patyczka).
6. Po upieczeniu i wystudzeniu można posypać cukrem pudrem (pominęłam).

Smacznego!!!

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!