12 maja 2012

Ucierane ciasto z rabarbarem (ze śmietaną)

Uwielbiam kwaskowaty smak rabarbaru! Przepis na ciasto mam od koleżanki z pracy, właściwie można go zrobić z dowolnymi owocami, a ponoć najlepiej smakuje z rabarbarem lub śliwkami. Pyszne, proste i bardzo szybkie!


Składniki:

2-3 jajka
1 szklanka cukru
1 szklanka śmietany
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki oleju

oczyszczony i pokrojony w kawałki rabarbar (ok. 1 szklanka)

Sposób przygotowania:

1. Jajka ubić z cukrem, następnie dodać olej i śmietanę.
2. Do gładkiej masy dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.
3. Ciasto wylać na wcześniej przygotowaną blachę, ułożyć rabarbar na wierzchu.
4. Piec przez ok. 35 minut w 160 st. C.
5. Nas koniec dodam, że robiłam to ciasto w małej blaszce.


Smacznego :)

10 komentarzy:

  1. mmm... cóż za rabarbarowe pyszności :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie ciasta. Chętnie wypróbowałabym go z dodatkiem kwaśnych jabłek;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakbym widziała ciasto mojej Mamy! Poprostu placek z owocami, najlepszy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też bardzo lubię rabarbar, pycha ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wszystkie ciasta z rabarbarem są najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha z rabarbarem mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecam.Ciasto bardzo dobre /dałam tylko trochę więcej rabarbaru/,długo jest wilgotne i robi się je naprawdę szybko.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!