20 maja 2012

Młoda kapusta z koperkiem II

Druga propozycja podania młodej kapusty, niezwykle szybka i bardzo smaczna. Ten sposób przygotowania kapusty z pewnością zagości u nas na stałe.


Składniki:

główka młodej kapusty
pół pęczka koperku
woda
3 łyżki posiekanej cebuli dymki
sól do smaku

+ zasmażka: 3 łyżki masła i 1,5 łyżki mąki

Sposób przygotowania:

1. Kapustę szatkujemy, wkładamy do garnka i zalewamy wodą (do 1/4 objętości kapusty). Solimy do smaku. Dusimy, aż kapusta będzie niemal cała w wodzie.
2. Dodajemy koperek i szczypior z cebuli, gotujemy, aż kapusta będzie miękka.
3. W międzyczasie przygotowujemy zasmażkę. Podane składniki są "na oko" - mniej więcej z takich ilości składała się moja zasmażka. Masło rozpuszczamy na patelni, dodajemy mąkę, mieszamy do uzyskania gładkiej konsystencji i delikatnie całość podsmażamy.
4. Zasmażkę mieszamy z kapustą.
5. Podajemy na ciepło - choć podjadana na zimno też smakuje :)

Smacznego!!!

12 komentarzy:

  1. ooo młoda kapusta to coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło, że smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapusta smakuje rewelacyjnie, jeszcze nie raz do niej wrócę :)

      Usuń
  3. Dziś była u mnie na obiad, tyle, że bez cebuli. Uwielbiam ją :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie dajecie octu winnego ew. sok z cytryny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. osobiście nigdy nie dodawałam żadnego z wymienionych przez Ciebie dodatków, robię dokładnie tak jak podałam w przepisie

      Usuń
  5. Uwielbiam taką kapustkę, moja mama i ja dodaję do takiej kapustki zielone guguły agrestu dla zakwaszenia, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam młoda kapustkę na ciepło,a kupiłam już w Lidlu i właśnie gotuję tylko ja na koniec zakwaszam odrobiną cytryny.

    OdpowiedzUsuń
  7. Co to są te dudki cebuli ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po prostu zielona cebulka (szczypiorek młodej cebuli)

      Usuń
  8. Pysznie wygląda ta kapustka..

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!