2 maja 2012

Pierogi ruskie

Na moim blogu można znaleźć kilka przepisów na pierogi, jednak jeszcze tych tradycyjnych mi brakowało :) To moje ulubione pierogi, smakują za równo odgotowane jak i podsmażone na patelni. Pychotka!


Składniki:

Na ciasto: 
3 szklanki mąki 
1 szklanka ciepłej przegotowanej wody
1 jajko
2-3 łyżki oleju
sól

Na farsz:
1/2 kg ugotowanych ziemniaków
1/2 kg białego sera
1 duża cebula, lub dwie
pieprz, sól
odrobina suszonej mięty (opcjonalnie - polecam!)

Sposób przygotowania:

1. Z podanych składników zagniatamy ciasto - ma wyjść miękkie i elastyczne.
2. Przygotowujemy farsz: ugniecione ugotowane ziemniaki mieszamy z rozdrobnionym twarogiem, dobrze zrumienioną cebulą i pieprzem. Starannie całość mieszamy.
3. Z ciasta wykrawamy krążki, nakładamy farsz i zlepiamy. Gotujemy w osolonym wrzątku do wypłynięcia. Podajemy z topionym masłem lub skwarkami. Możemy też odsmażyć pierogi na patelni.

Smacznego :) 

16 komentarzy:

  1. Witam, ile pierogów wychodzi z tego przepisu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, zazwyczaj wychodzi mi ok 50-55 sztuk średniej wielkości pierogów :)

      Usuń
  2. To sa moje ulubione pierogi:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ruskie są najlepsze! :) Ja podaję ze smażoną cebulką (ale nie na maśle, tylko na oleju rzepakowym, bo tak jest zdrowiej dla serca) ale nigdy nie wpadłam na to, żeby dodać do nich mięty. Nie potrafię sobie wyobrazić tego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięta dodaje świeżości pierogom - są naprawdę pyszne!

      Usuń
  4. Ruskie zawsze wygrywają w moim repertuarze pierogowym. Z miętą jeszcze nie próbowałam. Polecam smażone posypane chilli i parmezanem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja do ruskich dodaje cebulke smazoną a podaje z boczkiem :) polecam pycha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też rumienię cebulkę, a najbardziej lubię podane ze skwarkami, mniam!!!

      Usuń
  6. zrobiłam :) wyszły pyszne, ale nie wiem jakie to są średnie bo wyszły mi 43 pierogi :) wydaje mi się średnie ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jakieś 10 pierogów mniej niż mi zazwyczaj wychodzi. Robię niewielkie pierogi, ale lubię dużo farszu. Ostatnio wyszło mi 77, tylko ciasta miałam ociupinkę więcej :) Pozdrawiam!

      Usuń
  7. musi być więcej ziemniaków tak w stosunku 3 do 2 a nawet 3 do 1 i więcej cebulki -tylko podrumienionej-nie spalonej- wlać wraz z częścią oleju ,na którym się smażyła -super nadzienie pieprz i sól i koniec przypraw.
    ciasto też tak robię -na 1 kg mąki 2 jaja reszta tak samo przeważnie daję kawałeczek masła lub margaryny i prawie gorącą wodę TERRA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja ruskie gdy są bardzo serowe, dlatego najczęściej robię pół na pół :)

      Usuń
  8. Do pierogów ruskich nie daje się mięty to jest ich okaleczenie. Miętę daje się do pierogów z twarogiem na słodko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co za bzdura. Pierwszy raz slysze o miecie w pierogach na słodko. To musi byc niesmaczne.

      Usuń
  9. Witam. Kto do ruskich dodaje miętę.To jest profanacja pierogów. Można dodać garstkę kiszonej sparzonej i zsiekanej kapusty /ale nie koniecznie/. Ja osobiście nie daję ale nigdy miętę. Miętę dodaje się do pirogów z twarogiem na słodko. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem daje czasem miete ale rzadko bo dzieci nie lubie. A dodanie kapusty do pierogow ruskich to dopiero profanacja. To juz zdecydowanie nie ruskie. . .

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!